Hoe afdingen op hotel, nederland. Late incheck. ?

Hoe ding je af op een kamer in een hotel. Als je dus laat ariveerd en nog niet geboekt heb. Ikd8 dat je dan wel sterk staat want ze willen toch even die kamer verkopen.

Maar wat moet je nou zeggen , hoe vraag je het ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3K
paulus811
12 jaar geleden
Als je laat arriveert wil jij waarschijnlijk ook slapen en dat weet het hotel ook. De logica dat je dus wel korting zult krijgen als je laat komt klopt niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt toch niet savonds laat nog allerlei hotels afleuren en bedelen of je het goedkoper kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, als je in een plek zit met heel veel lege hotels zou het een optie zijn maar meestal staan zij sterker. En een kamer verhuren voor minder dan bijv. nieuwe lakens en schoonmaken kost is niet heel nuttig, dus dan liever niet ( denken ze althans in nederland )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het inderdaad altijd proberen, nee heb je, ja kun je krijgen ;-)
Ik ding ook altijd af in winkels, behalve dan de supermarkt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeg gewoon dat je hollander bent..

Antwoorden (5)

Je vraagt gewoon wat een kamer kost en als dat 60 euro is zeg jij dat je er 30 voor wilt geven.
Zo ga je steeds een paar euro hoger indien nodig tot je een reeele prijs voor beide hebt gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet echt gebruikelijk afdingen, je kunt ook een last minute nemen die algemeen stukken goedkoper is dan iemand die vroeg heeft geboekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar als je hotel vol zit heb je gewoon pech...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een last minute boek je van tevoren deze is dan gereserveerd voor jou voor een goedkope prijs.
Je kan het altijd proberen! Gewoon vragen! Ik zou zeggen: "Wat is de prijs voor een standaard kamer en ik hoop dat je er een leuk prijsje er van maakt". Zorg dat je een leuk gesprekje hebt met de baliemedewerkster. Vaak willen ze wel met je mee denken als ze je sympathiek vinden. Je kan ook zeggen: "Krijg ik een leuk prijsje omdat ik laat incheck?".

Ik boek de laatste tijd op mijn telefoon last minute op de website's van de hotels, dat scheelt vaak een hele hoop!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon vragen of er nog iets met de prijs gedaan kan worden. Zeg dat je niet zoveel geld hebt op het moment of iets dergelijks. Mijn ervaring is dat er over het algemeen altijd wel een behoorlijk stuk van de prijs af kan. Ze willen nl inderdaad liever de kamer verhuren, dan dat hij leegstaat. De receptionist heeft in het algemeen ook enige ruimte van de werkgever gekregen, of iets aan de prijs te doen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Wij hebben vorig jaar gezegd dat we eerst nog de kamers wilden zien omdat we daar wel eens slechte ervaringen mee hebben gehad. Dus ik tegen de receptioniste zeggen dat we graag nog even de kamers wilden zien in mijn beste frans(wat niet veel voorstelde, mar ik was de enige die het nog een beetje kon) en een beetje overleggen in het nederlands met mn ouders(wat zij niet verstond). Uiteindelijk wilden zij natuurlijk ook die kamer verhuren en we kregen de kamers voor veel minder. Kan dus helpen in het buitenland