Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik als nederlander in Canada ben, en ik wil (met de auto) de grens over naar de VS, heb ik dan een visum nodig?

Of is mijn nederlands paspoort voldoende?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, wel een visum, maar die kan je nu vanuit je luie stoel al aanvragen:
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je vanuit nederland een visum nodig hebt om de usa binnen te komen heb je als nederlander natuurlijk ook vanuit een ander land een visum nodig,anders zou het voor terroristen ,criminelen en andere voor de vs ongewenste elementen wel heel eenvoudig zijn om de usa binnen te trekken.
dus ja je hebt een visum nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten de EU heb je volgens mij overal een visum nodig. In de VS is dat helemaal streng geregeld, zeker als je voor langere tijd de grens over gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet sinds 1 januari het geloof ik wel aanvragen, maar in principe heb je zonder veel moeite als Nederlander een toeristenvisum, dat geldig is voor 90 dagen.
Kijk anders even op de site van het ministerie van buitenlandse zaken of bel de Amerikaanse ambassade/consulaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Canadezen (met een Canadees paspoort dus) hebben geen visum nodig (je mag zelfs met je rijbewijs de grens over) maar als je in Canada woont met een verblijfsvergunning en dus met een buitenlands paspoort:
- visum;
- je vingerafdrukken worden genomen;
- er worden foto`s van je gemaakt (zoals die worden gemaakt voordat je de gevangenis in gaat : je profiel en je aangezicht).
- dit proces kan uren in beslag nemen.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let er wel op dat de verzekering van de auto ook schade dekt in USA. Meestal is dit wel zo. Als je de grens overgaat moet je je melden bij het grenskantoor (je zal overigens zelf uit de rij gepikt worden omdat je een Canadees kenteken hebt) je moet dan eenzelfde formulier invullen als in het vliegtuig. (wel je mobiele telefoon uitzetten in het grenskantoor!!, daar zijn ze heel strikt in)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding