mag je water meenemen in het vliegtuig?

Toegevoegd na 47 seconden:
of limonade etc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K

Het beste antwoord

Tegenstrijdige antwoorden lees ik hier...

Je mag niet met een flesje water door de controle heen (waar ze je handbagage scannen dus), en het ligt er maar aan op welk vliegveld (of zelfs welke gate) je bent of je nog water of iets anders kunt kopen. Als je een leeg plastic flesje meeneemt, kun je dat vlak voor het instappen op het toilet vullen met water. Op Schiphol hangt het er ook weer vanaf of er een toilet bij de gate is...

Kortom: ja, je mag water meenemen het vliegtuig in, maar je mag er niet mee door de controle.
gvrox
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, in de shops op de luchthaven achter de douane/marechaussee kan je flesjes Spa, Evian etc kopen en meenemen. Ook kan je aan boord water krijgen of kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat mag niet.
Wij hadden op het vliegveld een flesje water gekocht, maar dat moesten we opdrinken voor we door de controle gingen, of daar achterlaten.

Toegevoegd na 36 seconden:
Aan boord krijg je wel drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Je kunt ook NA de controle drankjes kopen. Die mogen wel mee aan boord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zou kunnen. Dit was trouwens in Londen (waar ze ERG streng zijn!), en we waren nogal laat, dus ik heb daar niet zo erg op de omgeving na de controle gelet...
Nee dat mag niet..