We gaan op vakantie naar Cochem, wat moeten we echt gaan doen?

We gaan met een gevarieerd gezelschap. 2 kinderen van 7 en 2 jaar. En 1 iemand die niet ver kan lopen. Wat moeten we beslist gezien en gedaan hebben?

http://www.roompotparken.nl/vakantieparken/552224/cochem/tipstrips.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Hallo , u vermeldt niet wanneer u gaat ,maar als het begin Oktober is dan is de wijnpluk in volle gang .U kan dan overal Federweissen proeven en kopen . Dit is het druivensap die aan de gisting begonnen is . Het is zeer lekker en verfrissend en bevat nog bijna geen alcohol.Dicht bij Cochem kunt u de "Burg Eltz " bezoeken . Het is een hele afdaling naar de ingang en dus ook een hele klim terug , maar van op de parking rijd een pendelbusje heen en weer (wel tegen betaling)Vanuit Cochem richting Koblenz is er na een 15 tal km een brug over de Moezel .Daar ligt het wijndorpje Alken met vele terrasjes en wijnkelders.Men kan daar ook op een schip voor een rondvaart. Er is ook een kasteel waar je op de parking kan genieten van een prachtig Moezelpanorama.Van daar uit kan je ook naar Emmelshausen rijden op de Hunsruck .Dit is het platteau tussen de Moezel en de Rijn.In Emmelshausen kan je de trein nemen naar Boppard aan de Rijn . Een prachtig stadje aan de brede rivier.Koop aan de ticketautomaat aan het stationnetje heen en terug biljetten.De treinrit duurt ongeveer 20 minuten.
De trein volgt een steil naar beneden lopend traject met prachtige uitzichten en rijd ook door bossen en talloze oude tunneltjes .Van uit Cochem kan je ook naar de Vulkaaneifel met zijn kratermeren.Dit is niet zo ver.Rij via de rijksweg 259 naar Gevenich , Wollmerath naar Gillenfeld en je zit midden tussen de kratermeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Cochem is een heel leuk plaatsje.. naar het kasteel wandelen heel erg steil. Is wel de moeite waard als iemand op de kinderen kan passen..

BernKastel is ook heel leuk, zeker doen.

Trier is meer een drukke stad, sommige houden hiervan..

We zijn ook naar een dierenpark in de buurt geweest in de bergen, dit was wel modderig. Met los lopende herten en zwijnen dit is wat voor de kinderen.
( niet met regen doen )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoeltjeslift - Cochem
- Vrijetijdscentrum Moezel - Cochem
- - Rondvaarten over de Moezel - Briedern / Mosel
- De Rijksburcht - Cochem
- Wild & Erlebnispark Daun - Daun
- Duits Edelsteenmuseum - Idar-Oberstein
- Roofvogelshow
- Burcht Fun
- Rijksburcht Cochem
- Buitenbad Ellenz-Poltersdorf - Ellenz-Poltersdorf
- Rondleiding door de stadswallen van Alt-Ediger
- De 'Winneburger Tross' - Cochem
- Moezelpromenade - Cochem
- Mosterdmolen - Cochem
- Wandelen op Calmont - Ediger-Eller
- Wijngaard & jeneverstokerij - Ediger-Eller
- Wandeling door het historische Eller

Uiteindelijk ook afhankelijk van het weer. Als wij met gevarieerd gezelschap op vakantie gaan, delen we de groep vaak ook op in "groepjes", bijv met kinderen etc.