Weten jullie of je een neusspray gewoon mee mag nemen in je handbagage?

Mijn vriend en ik zijn allebei gisteren verkouden geworden. Maandag (morgen dus al) vliegen we naar Florida, USA.
Ik kan hier online niet echt hele duidelijk informatie over vinden. Het is gewoon een neusspray die bij de drogist gehaald is, en valt dus niet onder voorgeschreven medicijnen.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Sonja

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
30.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen probleem, ik neem het ook altijd mee

Het beste antwoord

Je mag vloeistoffen meenemen in verpakkingen van maximaal 100 ml en uit mijn hoofd zeg, ik maximaal een liter per persoon in totaal.
Ik heb nog nooit een neusspray gezien die daar over heen ging.

Gekheid dus, maar dat mag gewoon, ik doe het altijd, helpt enorm goed tegen holte ontsteking door drukverschil. Officieel moet je al die flesjes (ook bijv je handcreme) in een doorzichtig plastic tasje doen en buiten je handtas aanbieden zodat het zichtbaar is, maar meestal vergeet ik wel iets in dat zakje te doen, die neusspray bijv en dat is nog nooit een probleem geweest.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ligt eraan hoeveel mililiter er in zit. Er moet zowiezo een plastic zakje omheen. Als het een klein flesje is, mag het volgens mij mee in je handbagage.