Wat is er allemaal te doen op Texel?

We gaan binnenkort daar op vakantie dus we willen graag weten welke leuke activiteiten en andere dingen je daar niet mag missen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom ga je ergens heen als je niet eens weet er te doen is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag, ik zou 'm op deze website stellen :D Gewoon om het uit te proberen. We hebben positieve dingen over Texel gehoord.

Antwoorden (8)

Ik weet niet wat jullie leuk vinden, maar kijk eens hier:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ecomare vind ik zelf altijd heel leuk. En wandelen in De Slufter; terrasje in Den Burg; strandwandelen; fietsen; zonnen; ontspannen...
Je kunt bij de VVV in Den Burg ook een gids halen met wat er te doen is, algemeen, en specifiek voor de tijd die jullie er zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker naar het strand, zwemmen in de zee!
Na afloop wat drinken en lekker eten in een strandtentje.

Of ga wadlopen, of neem een boottocht, op zoek naar zeehondjes!

Je kan ook vogelspotten, of eindeloos wandelen door de natuur.
En fietsen, langs alle dorpjes.
Er zitten hier en daar ook heel leuke boetiekjes, mocht er iemand in geïnteresseerd zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is een workshop schaapknuffelen wat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huur een fiets en doe je ding: Ecomare, fruitplukken en voor het avontuur parachutespringen!
Of ga naar de 'Reuzenaardbei' en huur een 2cv voor een dag.
Ook het 'Sommeltjesbos' is een aanrader als er kleine kinderen mee zijn, spookachtig mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wandelen
Fietsen

Musea:
De vuurtoren, Georgische Opstand, Luchtvaart- & Oorlogsmuseum Texel, Ecomare, Jutters en zeehelden, Oudheidkamer, Cultuurhistorisch Museum.

Evenementen:
* - Theateretappe: Van juni tot en met oktober is de Theater-Etappe op Texel.
* Stormkracht op fluistereiland. 20 juli t/m 14 augustus
* - Ringsteken is een folkloristische traditie waarbij men gezeten op een wagen die achter een paard gespannen is, een lans door een ring probeert te steken. Donderdag 22 juli om 19.00 uur in Den Hoorn;
* - De traditionele Landbouwdag nabij Den Hoorn wordt op 29 juli georganiseerd
* (- De Texel Airshow die gepland stond voor 31 juli 2010 is verplaatst naar 30 juli 2011)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op pad met een garnalenvisser de Waddenzee op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen, lopen nou allemaal van dat soort dingen. Eigenlijk alles. Zoek bij google en er is genoeg te vinden.