Bij de meeste, zo niet alle, luchtvaartmaatschappijen is dat niet toegestaan.
bamibal
10 jaar geleden
Hoewel ze niet expliciet vermeld staan in de lijst met verboden voorwerpen (http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage/RegelsHandbagage.htm), komen ze wel terug bij verschillende maatschappijen als verboden voorwerpen (http://www.easyjet.com/nl/gevaarlijke-goederen).

Ik zou het risico niet nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het hebt over handbagage in een vliegtuig, dan is het antwoord nee. Alle puntige voorwerpen zijn verboden, je mag geen scharen, nagelknippers, kurkentrekkers, boren, pijltjes, breinaalden et cetera bij je hebben. En ook geen snijdende of scherpe voorwerpen zoals messen, scheermessen, bijlen, ijsschaatsen, zagen, enzovoort.
Amadea
10 jaar geleden
Ja, als ze van hout zijn, mag dat wel!

Zowel de brei- als haaknaalden van bamboe mogen mee in het vliegtuig!
http://www.vanbamboe.nl/index.php?main_page=index&cPath=5

Overigens worden de regels niet overal even streng gehandhaafd.
Ik had laatst een metalen zakmesje in mijn tas. (met opener etc)
De douanier bekeek het ding en gaf het gewoon aan mij terug.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook mijn aanstekers heb ik nog nooit hoeven in te leveren.

En als hout ook niet zou mogen, officieel,
die zien ze niet zo snel bij het scannen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook mijn aanstekers heb ik nog nooit hoeven in te leveren.

En als hout ook niet zou mogen, officieel,
die zien ze niet zo snel bij het scannen.