Hoe voorkom ik druk op mijn oren tijdens het opstijgen en dalen van een vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3K

Antwoorden (10)

Dit kan je verminderen door op een snoepje te zuigen en vaak te slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwgom kauwen kan helpen. Of je oren klaren door je neus dicht te drukken en te snuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te kauwen.
In vliegtuigen worden vaak snoepjes uitgedeeld die je moet (kunt) opkauwen tijdens het opstijgen en het dalen.
Kauwen op kauwgum is natuurijk ook prima.
Verder kun je ook flink gapen, dan voel je een "knap" in je oren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je oren af te sluiten met dopjes van was of plastic. Diezelfde dopjes die ook gebruikt worden om te kunnen slapen als je last van geluiden hebt. Die geven namelijk een soort tegendruk, waardoor je er minder last vast hebt. Je stopt ze in je oren op het moment dat de motoren beginnen te razen voor het opstijgen, en wanneer je voelt dat de daling in gaat zetten.
Amadea
13 jaar geleden
Wat kan helpen is kauwen, slikken, gapen en een neusspray. Maar het meeste baat heb ik bij earplugs en van alle soorten die er zijn bevallen mij de donkerblauwen het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tanja, bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die oordoppen zijn voor mij het enige wat helpt. Ideaal die dingen! Kauwen, slikken, gapen en al die dingen werkt bij mij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt trouwens wel speciale oordoppen nodig voor in het vliegtuig, want je hebt verschillende soorten oordoppen. Ik heb deze: http://www.earplanes.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Monieke, ja die heb ik ook, het ziet er niet uit maar ze werken wel ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kirry, ze zijn zelfs te koop op schiphol en soms in het vliegtuig, een prachtige uitvinding ;)"
toen ik 2 was gaf mijn moeder me crunch chocola... (A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kouwen, zuigen en slapen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Wat moet je dan met die vogels doen?
Zorg er in ieder geval voor dat je neus vrij is (mocht je verkouden zijn). Neusspray kan dan helpen. Mocht je ondanks eerder genoemde tips pijn in je oren krijgen, dan kun je op de terugweg om "oorbekertjes" vragen. Ik heb zelf gevlogen. Ca. 15 minuten voor het dalen / stijgen deden we het volgende : We scheurden een wegwerp vaatdoekje in tweeen en stopten iedere helft in een plastic bekertje. Daar deden we heet water op en lieten het uitlekken. (ene bekertje op ander duwen). Dan snel naar de passagier brengen. Die zette de bekertjes dan op beide oren. Het warme stoom zou dan helpen om de binnenkant (trommelvlies) dan wat zachter / soepeler te maken. Waardoor de pijn minder was / de oren beter konden klaren. Hoe het exact werk weet ik niet, maar hoorde wel vaak terug dat het hielp. Ziet er misschien maf uit, twee van die bekertjes op je oren houden, maar als dat de pijn verzacht......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb extreem veel last van mijn oren.
En kreeg deze oorbekertjes van de stewardess afgelopen zomer.
Dit is echt een gouden tip het hielp heel erg goed.
Na jaren vliegen met veel pijn was dit echt geweldig.
Ik heb er overigens wel veel meer last van met dalen dan met opstijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey, wat leuk om weer iemand te horen zeggen dat het ook echt helpt. Ik heb mensen het uit zien schreeuwen van de pijn. Dus ben blij voor je dat je een remedie gevonden hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer gevlogen na een oorontsteking! Had ik beter niet kunnen doen wat een hel! Maar toen kreeg ik hetzelfde van de stewardess als wat top10 beschrijft! Niets werkt beter dan dat! Ziet er inderdaad raar uit maar helpt als niets anders! Als ik een plusje kon geven zou ik dat doen. maar dat mag ik nog niet :-(
Gapen waarbij je je mond overdreven ver openspert. Je voelt dan de buizen van Eustatius "ploppen ".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat is niet voorkómen maar achteraf oplossen!
Kauwgom eten en veel slikken. Je kan ook een zuurtje gebruiken maar kauwgom heeft beter effect.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er dan toch druk op je oren komt moet je proberen te gapen.