Kan ik morgen gewoon een treinreis maken naar Amsterdam? Ik ben namelijk niet in het bezit van een OV kaart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

jaa je kan nog gewoon een treinkaartje kopen!

Toegevoegd na 3 minuten:
en kaartje kan je bij het loket kopen of in de automaat op het station. en je kan ook een anonieme OV-chipkaartkopen. ik weet niet precies waar maar wel ergens op station en kan je die tijdelijk gebruiken en geld erop zetten om te reizen.

Toegevoegd na 4 minuten:
of je moet een retour treinkaart kopen.

Toegevoegd na 12 minuten:
alleen zo'n kaart kost wel 7,50 ongeveer en staat er niks op

Toegevoegd na 15 minuten:
Anonieme OV-chipkaart Kosteloos Kosteloos als kaart minder dan zes weken geldig is € 7,50

kijk even op de onderstaande site voor meer uitleg:

www.ov-chipkaart.nl/reizen/tarieven/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar als je in Amsterdam van het openbaar vervoer gebruik wilt maken, dan heb je wel een ov-chipkaart nodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar als ik in groningen een kaartje koop naar amsterdam en terug wil zit ik opgesloten en MOET ik een OVkaart halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en word daar dan niet alleen tram en bus mee bedoeld?
Amadea
12 jaar geleden
Ook de metro. Hoezo zit je dan opgesloten? Tip: als je drie keer per jaar zo'n lange treinreis maakt heb je de kosten van een kortingkaart er al uit. Daar krijg je dan al een chipkaart voor, dus dat scheelt weer de aanschaf van een onpersoonlijke ov-chip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou als ik geen kaart koop maar alleen treinkaart dan kan ik toch ook gewoon treinkaart op amsterdam centraal kopen?
Amadea
12 jaar geleden
Natuurlijk, als je meerdere dagen in Amsterdam wilt blijven kan je daarna op het station in Amsterdam een enkele reis naar je woonplaats terug kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja daarom begreep ik je eerste reactie niet omdat het niet met de vraag te maken had.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, het staat niet in de vraag. Maar hoe groot is de kans dat wat de vraagsteller in Amsterdam gaat doen allemaal lopend vanaf het station te doen is? Er is toch aannemelijk reden om wel te bedenken dat je zonder ov-chip in het westen van het land niet erg ver komt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
huh maar er staat niks dat ze gaat doen, alleen treinreis dus misschien word ze opgehaald? of met de fiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kaartje kost 7,50. En er moet geloof ik MINIMAAL 10 euro op staan, wil je een kaartje kopen.
Voor de bus is dit 4 euro (of zo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kaartje = ov kaart
Amadea
12 jaar geleden
Instaptarief bus is inderdaad 4 euro.
Ja, voor de trein kan je nog steeds een kaartje kopen. In de tram waar ovchip verplicht is kan je gewoon een tram dagkaart kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gewoon een treinkaartje (retourtje) huis-Amsterdam kopen, en als je in Amsterdam bent, een dagkaartje voor met de trams en bussen. Je kunt met dat wegwerpkaartje, reizen met alle trams en bussen in Amsterdam, en het werkt als de gewone OV-chipkaart (in-en uitchecken). Ik weet niet hoeveel de dagkaartjes kosten.. Een jaar geleden was dit €6,00 of €7,00, en zal nu vast niet veel duurder zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet niet helemaal de vraag want degene vraagt of ze met de trein kan en niet met OVin amsterdam zelf maar wel een goeie uitleg als diegene het nog nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wel een antwoord op jouw vraag die je in de reacties onder je eigen vraag stelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht trouwens dat het de vraagsteller was, die die vraag stelde in een reactie. Had niet goed gekeken.