Is het mogelijk om een auto te huren in NL en die gebruiken om naar Italie te rijden?

Onze auto is te klein en we zouden graag een grotere auto huren zodat we met zn 6en en een hond naar Italie op auto vakantie kunnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met zoveel en ook een hond erbij,kun je misschien beter een busje huren.

Antwoorden (2)

Dat kan zeker. Zowel veel bekende verhuurbedrijven als sommige garages (jawel!) bieden die mogelijkheid.

Je moet er wel vooraf expliciet bij vertellen DAT je naar het buitenland wilt. Sommige verhuurders staan dat namelijk niet toe, en als je het dan toch doet ben je niet verzekerd. Kijk dus per verhuurder wat hun beleid is:
a)  Het mag niet.
b)  Het mag wel, ga je gang.
c)  Het mag, maar tegen meerkosten.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry en zie het niet als kritiek, maar als ik een auto huur, dan betaal ik een bepaald bedrag aan borg en voor de gereden km's. Het zal een verhuurbedrijf toch worst wezen waar ik naartoe ga? Als ik maar betaal. Als ik bv. voor 2 weken een auto huur en dagelijks 300 km door Nederland rij, dan is heen en weer naar Italie nog minder aan km's.
Het enige wat ik me kan bedenken is voor de verzekering en in het speciaal voor een groene kaart.
Cryofiel
10 jaar geleden
Toch is dit mijn eigen ervaring. Toen ik naar Hongarije wilde, en wel naar een gebied in het noordwesten, was het het makkelijkste om naar Wenen te vliegen en daar een auto te huren. Maar met die auto mocht je niet zomaar vanuit Oostenrijk de grens oversteken naar Hongarije... Dat was uiteindelijk wel te regelen, maar tegen bijbetaling, en de verhuurder vertelde dat hij slechts bepaalde auto's meegaf naar het buitenland. Ik heb niet gevraagd wat daarvoor de redenen waren. Feit is dat hij moest controleren of één van die "buitenland-auto's" op dat moment beschikbaar was, en dat we moesten bijbetalen (niet veel hoor, ik geloof € 25 voor ruim een week). Als service kregen we er wel gratis een navigatiesysteem bij (dat was een optie die die verhuurder sowieso leverde, maar dan tegen bijbetaling; wij kregen de navigatie zonder bijbetaling). Ook op Fuerteventura kun je prima een auto huren, maar mag je niet zomaar met die auto via de veerboot naar het naburige eiland Lanzarote, ook al horen zowel Fuerteventura als Lanzarote bij Spanje. Als je met de veerboot naar Lanzarote wilt, zul je moeten bijbetalen. Ook grote partijen zoals Herz kennen dergelijke beperkingen. Zie bijvoorbeeld dit hoofdstuk uit de verhuurvoorwaarden: http://www.hertz.nl/rentacar/reservation/reviewmodifycancel/templates/rentalTerms.jsp?KEYWORD=DRIVINGRESTRICTIONS&EOAG=QYIC60 .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had hier echt geen idee van. Misschien ben ik wel gewoon ouderwets. Ik heb zoiets van "ik wil dit", de prijs is "dit" en als je het betaald kun je doen wat je wilt. +1
Ja dat mag bij sommige autoverhuurbedrijven. Je kunt zelfs bij sommige autoverhuur bedrijven (ik mag geloof ik geen naam noemen) die vestigingen hebben in hoofdsteden van Europa een Italiaanse auto meekrijgen omdat klanten (uit Italie)deze in NL hebben achtergelaten. Soms moet je de auto dan Italie achter laten en krijg je een Nederlandse auto mee terug. Gewoon even informeren naar de mogelijkheden bij een Europees autoverhuurbedrijf.