Mijn ouders willen mij mee hebben op vakantie, waar naartoe?

De afgelopen jaren ging/moest ik met mijn ouders mee op vakantie. O.a. Turkije, Mallorca en Italië.

Ik ben allergisch voor felle zon in de zomer (waarschijnlijk) en nog iets onbekend, warme landen hebben niet mijn voorkeur daardoor. De hele dag op het strand liggen bakken en 's avonds over een markt heenlopen is ook niets voor mij dus.
Nu beginnen ze erover om met de meivakantie weer ergens heen te gaan, maar het probleem is dat die vakanties mij niet goed bevallen.
Ik wil liever niet mee wat volgens hun geen optie is, wel mag ik iets uitzoeken wat mij leuk lijkt en dan kijken we met z'n allen of dit wil.

Ik ben nu opzoek naar een land/plaats/locatie waar je wat van de wereld kunt zien of een mooie cultuurgeschiedenis.
Iemand ideeën of tips?

Alles is welkom!

Toegevoegd na 21 minuten:
(Ik ben een jongen van 17 jaar.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ouders nemen je meestal mee naar landen waarvan ze weten dat je er last hebt van allergieën? Dat klinkt niet erg aardig...

Het beste antwoord

In mei zijn de Britse eilanden op hun mooist. Dan is er de minste regen, en terwijl het zonnig kan zijn, is het vroeg genoeg in het jaar en noordelijk genoeg om die zon niet erg fel te laten zijn.

Met een autovakantie kun je bijvoorbeeld de kastelen in Kent gaan bekijken. In Schotland is de natuur weer erg mooi.

Jullie zouden ook naar noordelijk Frankrijk kunnen gaan. Als je zoekt naar cultuurhistorie, zijn Bretagne en Normandië goede opties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Zoek een bestemming waar alleen een supernacht leven is, en alleen jongeren komen. Zeker weten dat je volgend jaar niet mee hoeft. Is alleen een kwestie van goed verpakken en verkopen aan je ouders.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens Athene komt wel met je wens in de buurt. Vrijwel geen strand, maar wel uitgaansleven en cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan uit je profiel niet opmaken, of je jongen of meisje bent en van welke leeftijd. Vandaar is deze vraag moeilijk te beantwoorden. Maar gezien jou vraagstelling, zou ik denken dat je zo langzamerhand wel een weekje voor jezelf zou moeten kunnen zorgen, eventeel met de nodige voorbereidingen en instructies. Het ken natuurlijk ook zo zijn dat jouw ouders in jou een raddraaier zien die ze niet alleen durven te laten, of..... jij bent de gezelligheid zelve die ze niet willen missen. Maar om nu concreet een plaats te noemen waar jij om vraagt............. die zijn er te veel om op te noemen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een 17 jaar 'oude' jongen.
jc54
14 jaar geleden
Dan wordt het tijd dat je ook eens voor jezelf leert zorgen.
Vertrouwen van je ouders moet er zijn. Ze kunnen jou tenslotte niet altijd klein houden. Op jouw leeftijd, gingen mijn kinderen voor het eerst met vrienden op vakantie. Voor mij was het ook wel moeilijk om ze los te laten, maar het moet er toch eens van komen en hen een vakantie opdringen vonden wij niet redelijk.
Tirol in Oostenrijk

En als je daar dan na een lange wandeling boven op een berg staat, kun je aardig wat van de wereld zien!
Tijdens de wandeltocht kom je vaak wel langs een boerderij met eetgelegenheid. Lekker verse melk en brood met salami.

En s`avonds heerlijk Wiener Schnitsel eten.

Misschien niet zo heel veel cultuur, maar wel een heel gastvrij land met vriendelijke inwoners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is er voldoende cultuur te vinden in Tirol, maar dan moet je het natuurlijk wel opzoeken.
Wat dacht je van Scandinavische landen? Niet te warm, mooie natuur, leuke steden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo is dat geen optie? Jij irriteert je al jaren aan die vakanties en je ouders zullen er hoogstwaarschijnlijkl ook van op de hoogte zijn dat zonvakanties in ieder geval geen goede invloed op je hebben. Als je echt thuis wilt blijven, kun je voorstellen om eventueel in die periode bij bekenden te blijven slapen. Je ouders kunnen je veel dingen opdragen, maar vakanties behoren gezellig te zijn waarbij een ieder zijn voorkeur wordt meegenomen in de besluitvorming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent dan nog wel (net) minderjarig, maar je verplichten met hen mee te gaan op vakantie kunnen ze echt niet. Hebben ze ook een reden gegeven waarom het niet meegaan geen optie is? Zeker als ze nu ook willen dat je buiten de zomervakantie met ze meegaat zou ik daar echt voor bedanken, hoe goed bedoeld ook. Op jouw leeftijd hoor je met je vrienden op stap te zijn. Is leuker, beter voor je ontwikkeling en je gevoel van eigenwaarde. Een goed ouder hoort dat in te zien en je daarin desnoods te stimuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van Ierland of IJsland? Dit zijn 2 fantastisch mooie landen, met volop cultuur en natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon (14) en ik houden ook niet van hitte. Wij zijn eens naar Devon & Cornwall geweest. Erg leuk! Het zijn twee counties in het zuidwesten van Groot-Brittanië. Het waren eens bekende smokkel plaatsen. Hier staat ook het kasteel waar volgens de legende King Arthur geboren is.
De natuur is hier prachtig. In Devon liggen twee nationale parken Dartmoor en Exmoor, ruige gebieden waar nog halfwilde pony`s leven. In Cornwall kan je langs de spectaculaire kliffenkust rijden en leuke dorpen tegen komen, zoals het beroemde Clovelly, waar het vervoer nog plaatsvindt met sleden en ezels. Exeter is ook leuk om te bezoeken. Hier staat een prachtige kathedraal. Bath is ook een mooie stad, met huizen van warm gelige stenen en er zijn prachtige Romeinse baden. Ook naar Stonehenge gaan natuurlijk. Als je niet van erge drukte
houdt, mooie natuur en aangename temperaturen is dit een aanrader.
14 jaar geleden
Ierland.
Engeland.
Hongarije.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn vakantie land is italie,
veel cultuur, en bezienswaardigheden dus hoef jeniet op het strand te liggen in jouw geval, het uitgaansleven is ook goed. mits je bij de bekenderen plaatsen verblijft
(overleg even met een reisconsulte)
en van de landen die je opnoemt is italie in dit seisoen ook aangenaam kwa zon.
ga ook even langs je huis arts wat je kunt doen ertegen.
waarschijnlijk zal je een zalf krijgen
LET WEL dat bij de duanne ze erover kunnen vallen als deze tube open is,dichtlaten dus even tot je op je bestemming bent.
heb ze;f een lichte vorm van zonne-allergie,dus spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een geweldige stad waar het voor je ouders en voor jou geweldig is, is Florence. Prachtige stad met veel cultuur maar ook lekker eten/ontspannen.
Wellicht is het iets te warm voor je. Wat ook interessant,
mooi en niet te warm is, is Noorwegen. Bijvoorbeeld de stad Oslo of een rondreis met als hoogtepunt de Noordkaap.
In jouw geval zou ik denk ik een mooie Europese stad uitkiezen. Dan kun je alle kanten op en kunnen jullie elkaar wellicht gedeeltelijk vrij laten om de dag persoonlijk in te vullen en dan 's avonds gezamenlijk eten of iets dergelijks. Wat dacht je van Praag, Stockholm, Berlijn, Rome, Barcelona, Wenen of Londen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb hier een leuke website voor je waar informatie van andere reizigers opstaan.Per land krijg je een overzicht van de plekken die je gezien moet hebben.plus talloze links naar andere interessante reissites.