Wat zijn de underdog plekjes van Lanzarote?

Over anderhalve week ga ik samen met mijn vriendin voor de 2e keer naar Lanzarote. Het wordt een pure relax vakantie. De toeristische dingen hebben we al gezien, we willen dit keer volledig ontspannen en een beetje de underdog plekjes zoeken. Ik zoek relaxte afgelegen baaitjes, restaurantjes, leuke happenings zoals markten e.d.. Er is bijvoorbeeld op zondag altijd in een stadje een jazz-sessie. Zulk soort dingetjes.

Ik zoek dus niet de beste clubs of iets dergelijks. Daar zijn we de vorige keer al allemaal naar toe gegaan :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Wij zijn zelf een paar jaar terug jaar Lanzarote geweest en hebben daar veel gezien.
Wat erg mooi en leuk is “los jameos del aqua”. Het is wel een toeristisch (kan dus zijn dat je daar al geweest bent) iets maar als je aan het einde van de dag heengaat is het zalig rustig. Je kan dan echt genieten van het ondergrondse meer met de witte kreeftjes en er zit een heel leuk restaurant achtig iets in waar je zalig wat kan drinken

Op zondag is er in Tequise een markt. De hele week is het een doodstil dorpje maar dan is het een feest. De markt is groter dan het dorp zelf. Die wordt er letterlijk in opgeslokt!
http://www.lanzarote.com/excursions/teguise-market/
Als je van musea houdt dan ligt het castillo de Santa Barbara er vlakbij. Het is een burcht waarin een immigratiemuseum zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Helemaal in het zuiden bij het strand, Playa Blanca. Je hebt er 2 hotels 1tje 4 sterren Papagayo of zoiets. Dan moet je 500 meter lopen om naar het haventje te gaan(met allemaal leuke winkeltjes en restaurantjes.) Bij de haven is ook een 5 sterren hotel alleeen daar zit geen zwembad bij. Beiden zijn all-inclusive.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks! Ik heb al een eigen huisje daar, dus de hotellen hoeven niet. Dat haventje klinkt leuk!
Hou je van wijn? Ga er een wijnhuis (bodega) bezoeken. Ze maken er hele bijzondere wijn en de wijnstokken staan heel bijzonder aangeplant (in kuiltjes in de zwarte lava aarde). Ze hebben ook een lekker druif (Malvasía). Kijk maar eens op de website van een van de bodegas: http://www.elgrifo.com/bodega.php (de oudste van de Canarische Eilanden) en probeer er een afspraak te maken. Meestal zijn ze erg gastvrij en vinden ze het leuk om hun product te laten zien, want ze zijn er trots op. Wijnen zijn trouwens erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezoek het dal van de 1000 palmen in de buurt van het leuke plaatsje Haria, waar overigens de bekende (die kun je niet gemist hebben de vorige keer) kunstenaar César Manrique begraven is.
Lanzarote is niet echt een party-eiland. De markt in Teguise moet je bezocht hebben, evenals de wijnstreek La Geria.

Toegevoegd na 3 dagen:
Een dagje naar Fuerteventura (Corralejo) met de veerboot vanaf Playa Blanca is gewoon ook leuk om te doen als afwisseling en je bent er zo.