Antwerpen, Brussel of Brugge, welke stad is mooier om te bezoeken?

Gaat zich om 1 dag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
17.7K

Antwoorden (19)

Antwerpen is een gezellige stad en je kunt eventueeel nog naar de dierentuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn alle drie mooi en leuk om te bezoeken. Eigenlijk niet goed te vergelijken, maar als het om een dag gaat, zou ik voor Brugge kiezen. Hele gezellige en mooie stad. Niet zo groot als Antwerpen en Brussel, maar wel met mooie grachtjes en historische gebouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal voor Brugge kiezen mooie stad .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gent, die helaas mist in je rijtje.
Ik ben in al die vier steden geweest, en hoewel ze helaas allemaal in België liggen (zo ongeveer mijn minst favoriete vakantieland) was dat de enige stad waar ik eventueel nog wel dood gevonden zou willen worden.

Uit de drie die je noemt is Brugge wel mooi maar erg veel van hetzelfde (chocola en kant), Brussel een erg chaotische stad, en Antwerpen gewoon veel te druk. Mooie oude gebouwen, Belgen, toeristen en goede restaurants heb je in allemaal. Eigenlijk dus lood om oud ijzer.

Wellicht heb je een specifieke interesse die slechts in één van de vier te vinden is (een bepaald museum of een markt of evenement ofzo) ; in dat geval kun je je het best oriënteren via informatie op Internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn alledrie erg mooi om te bezoeken, maar kijk ook naar de reisafstand. Hoe langer je moet reizen, des te minder tijd hou je over om de stad te bezoeken.

Het is al genoemd, maar Antwerpen heeft ook nog een dierentuin om te bezoeken. Alleen, is die dierentuin alleen al groot genoeg om een hele dag in te verblijven, en dan heb je de stad nog niet gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brugge! Echt een geweldige stad. Ik ben dol op Belgen (heb zelfs een relatie met een Belg ;-) ) dus dat komt goed uit! Maar serieus, Brugge is qua gezelligheid en schoonheid de beste optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brussel is het mooist, daarna Antwerpen en daarna Brugge.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Gentenaar kan ik trots zeggen: Gent is echt
Brugge is een mooi openluchtmuseum
Antwerpen is het middelpunt van de aarde
Brussel is niet mooi , maar er is veel

Toegevoegd na 10 minuten:
Mijn lievelingsplekje is Doornik (Tournai) in Henegouwen (Hainaut)

Toegevoegd na 2 uur:
Doornik aan De Schelde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de kolen (of wat is het) berg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikke nie goe snappen.
Doornik....nee dat ligt niet aan de koolmijnen...het is geboortestad van Clovis ( de meest Vlaamse van de Waalse steden en de mensen spreken je aan in een soort Nederlands)
Brugge, is duidelijk de mooiste stad. Antwerpen is wel gezellig, maar Brussel is echt vervelend.
Als je naar Brugge gaat zoek dan de beelden van Rik Poot ( de vier ruiters van de Apocalyps). Die staan alleen alle vier daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
“Meneer Augurk,” vroeg ik, “Wat kunt u mij nou als deskundige aanraden in Brugge, culturele hoofdstad?” “Onmiddellijk naar Gent gaan,” antwoordde hij. Dat heb ik toen gedaan.’
Net terug uit Antwerpen. Leuke stad, maar het bezoek aan de Ruien was stuitend. Geweigerd met de excursie wegens vol=vol maar toen dat niet vol bleek mochten we alsnog niet mee. Appelmans/Absinth is lekker eten in Antwerpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voor Brugge gaan. Mooie pitoreske gebouwen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je geen frans spreekt kan je brussel uitsluiten antwerpen is echt gezellig en heeft alles, brugge is ook echt de moeite waard, prachtig oud stadje, veel plezier waar je ook heen gaat oodee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwerpen is een leuke stad om te shoppen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk zou ik uit jouw rijtje kiezen voor Brugge, maar zoals o.a. Marleen al heeft aangegeven: Sluit Gent niet uit. Datzelfde geldt trouwens voor Leuven. Weliswaar een stuk minder bekend, maar zeker de moeite van het bezoeken waard, zeker als je van historische gebouwen houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwerpen die heeft de meest aparte winkeltjes,en het is supergezellig

en overzichtelijker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Brussel is de Markt van een onovertroffen schoonheid.
Dan heb je het mooiste wel gehad. Je kunt in Brussel goed winkelen en de gezellige chocoladezaken zijn er legio maar toch mis ik het echte grote stad-gevoel.
Brugge is lieflijk en absoluut het bezoeken waard.
Romantisch en sfeervol.
Mijn voorkeur gaat uit naar Antwerpen.
Deze stad heeft alles. Historie, Gezelligheid,
Winkelstad, Bruisend Centrum, Aardige mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Brugge de mooiste stad, maar in Antwerpen is meer te beleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het om 1 dag gaat zou ik kiezen voor Antwerpen, zeker omdat dit het minst ver rijden is.
Antwerpen is echt een super gezellig stad met een heleboel verschillende mogelijkheden, het is maar net waar je zin in hebt.

Brussel vind ik persoonlijk iets minder, het mist de knusheid die Antwerpen wel heeft. Het is een veel zakelijkere en internationalere stad dan Antwerpen. Antwerpen is voor mij echt Belgisch.

Brugge is ook erg leuk en zeker eens de moeite waard maar als je maar 1 dag hebt is het nog best een eindje rijden in België. Daarbij ik vind zelf dat je veel beter kunt shoppen in Antwerpen dan in Brugge als het je daar ook om gaat ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brugge zou ik zeggen,overal gezellige terrasjes en mooie kerken