visa nodig voor london schoolreis?

Hallo, we gaan met school naar london op reis iedereen in de klas heeft een nederlandse paspoort dus ze hoefen geen visa om naar london te gaan

ik heb nog geen nl paspoort omdat ik uit een andere land kom

de vraag is hoe kan ik een visa aanvragen ? kosten etc

en wat zijn de gevolgen als ik daar ga met visum gaan ze moeilijk doen ? waardoor ik dan de trein ga missen met de klas ofz ..

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag dit na op school. Zij kunnen je vast helpen hiermee, zij organiseren het immers?
ronron1212
10 jaar geleden
Met een visa heb je nog steeds een id nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit welk land kom je dan? Want vanuit heel veel landen heb je geen visum voor het Verenigd Koninkrijk nodig.
ronron1212
10 jaar geleden
iHave hij heeft geen paspoort of id kaart en een van beide heb je toch nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze heeft wel een ID ronron maar niet een Nederlandse...
ronron1212
10 jaar geleden
Hoe weet je dat pelle

Het beste antwoord

Inwoners van de volgende landen hebben geen visum nodig als zij het Verenigd Koninkrijk als toerist betreden:
Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Argentinië, Aruba, Australië, België, Bolivia, Brazilië, Bulgarije, Canada, Chili, Cookeilanden, Costa Rica, Denemarken, Duitsland, El Salvador, Finland, Frankrijk, Frans- Guyana, Frans- Polynesië, Gibraltar, Griekenland, Groenland, Guadeloupe, Guam, Guatemala, Honduras, Hongarije, Hongkong, Ierland, IJsland, Israël, Italië, Japan, Liechtenstein, Luxemburg, Macau, Malta, Marshalleilanden, Martinique, Mexico, Micronesia, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Nicaragua, Nieuw-Caledonië, Niue, Noord-Korea, Noorwegen, Oost-Timor, Oostenrijk, Palau, Panama, Paraguay, Puerto Rico; Porto Rico, Réunion, Roemenië, Samoa, San Marino, Spanje, Uruguay, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.

Staat het land waar je een geldig paspoort van hebt hierboven, dan heb je geen visum nodig. Staat het er niet bij, dan moet je er een aanvragen via de visumdienst in Breda. Zie http://visumdienst.com/nieuws/85/Verenigd+Koninkrijk+%28Engeland%2C+Noord-Ierland%2C+Schotland%2C+Wales%29+.html

Toegevoegd na 5 uur:
En een eventueel voor jou belangrijke tekst op de hierboven vermelde site is het volgende:

De enige uitzondering op de visumplicht geldt voor visumplichtige scholieren die op schoolreis naar Engeland / Schotland/ Wales / Noord-Ierland) gaan:
Scholieren (tot 18 jaar, of ouder zolang ze op een middelbare school zitten) worden toegelaten (maar alleen tijdens een schoolreis!) als er door de reisleiding een lijst wordt meegenomen met daarop de namen, paspoortnummers en nationaliteiten van alle deelnemers, met een stempel van de school en een handtekening van de directeur. Iedereen moet uiteraard wel een paspoort en een verblijfsvergunning bij zich hebben.
Amadea