visa nodig voor london schoolreis?

Hallo, we gaan met school naar london op reis iedereen in de klas heeft een nederlandse paspoort dus ze hoefen geen visa om naar london te gaan

ik heb nog geen nl paspoort omdat ik uit een andere land kom

de vraag is hoe kan ik een visa aanvragen ? kosten etc

en wat zijn de gevolgen als ik daar ga met visum gaan ze moeilijk doen ? waardoor ik dan de trein ga missen met de klas ofz ..

alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Inwoners van de volgende landen hebben geen visum nodig als zij het Verenigd Koninkrijk als toerist betreden: Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Argentinië, Aruba, Australië, België, Bolivia, Brazilië, Bulgarije, Canada, Chili, Cookeilanden, Costa Rica, Denemarken, Duitsland, El Salvador, Finland, Frankrijk, Frans- Guyana, Frans- Polynesië, Gibraltar, Griekenland, Groenland, Guadeloupe, Guam, Guatemala, Honduras, Hongarije, Hongkong, Ierland, IJsland, Israël, Italië, Japan, Liechtenstein, Luxemburg, Macau, Malta, Marshalleilanden, Martinique, Mexico, Micronesia, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Nicaragua, Nieuw-Caledonië, Niue, Noord-Korea, Noorwegen, Oost-Timor, Oostenrijk, Palau, Panama, Paraguay, Puerto Rico; Porto Rico, Réunion, Roemenië, Samoa, San Marino, Spanje, Uruguay, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland. Staat het land waar je een geldig paspoort van hebt hierboven, dan heb je geen visum nodig. Staat het er niet bij, dan moet je er een aanvragen via de visumdienst in Breda. Zie http://visumdienst.com/nieuws/85/Verenigd+Koninkrijk+%28Engeland%2C+Noord-Ierland%2C+Schotland%2C+Wales%29+.html Toegevoegd na 5 uur: En een eventueel voor jou belangrijke tekst op de hierboven vermelde site is het volgende: De enige uitzondering op de visumplicht geldt voor visumplichtige scholieren die op schoolreis naar Engeland / Schotland/ Wales / Noord-Ierland) gaan: Scholieren (tot 18 jaar, of ouder zolang ze op een middelbare school zitten) worden toegelaten (maar alleen tijdens een schoolreis!) als er door de reisleiding een lijst wordt meegenomen met daarop de namen, paspoortnummers en nationaliteiten van alle deelnemers, met een stempel van de school en een handtekening van de directeur. Iedereen moet uiteraard wel een paspoort en een verblijfsvergunning bij zich hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100