Wat is op dit moment goedkoopste manier om door Duitsland te reizen bv van Duisburg naar Bremen?

Met dit moment is bedoeld augustus van 2015.
Als er bestaan manieren waarmee o.a. ook in Duitsland gereisd kan worden zoals een bus van Engeland naar Polen die wel door Duitsland gaat, graag ook even vermelden, bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Liften
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het je niet uitmaakt hoe lang het duurt: de brommer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, WasMaes, dan is het de benenwagen ;-)
Maar volgens mij is in Duitsland de auto - op diesel - nog altijd de goedkoopste en in elk geval meest gebruikelijke vorm van transport. Op dit moment kost de diesel nog geen 1,10.
corzijlstra
8 jaar geleden
Misschien met Eurolines bus. Als je per trein wilt, is Interrail vaak voordelig. Je moet, als je in Nederland woont, de Interrail kaart wel in Nederland kopen bij het loket van een beperkt aantal steden in Nederland, of bij de Treinreiswinkel, of misschien bij een reisbureau, enz. Volgens mij heb of had men in Duitsland ook de Schönes Wochenende Karte. In het weekend mag of mocht je daarmee door heel Duitsland reizen met lokale of regionale treinen.

Het beste antwoord

Fernbus, voor ongeveer €15,-

https://www.fahrtenfuchs.de/bus/duisburg/bremen

https://www.flixbus.com/bus-routes/bus-bremen-duisburg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt. De trein kost ongeveer het dubbele. De auto (diesel of gas) is nog iets goedkoper, maar dan moet je wel een auto al hebben natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja, die DB betaalt spoorbelasting per strekkende kilometer...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou ten eerste dat is enige antwoord die werd gegeven. Maar wel een waarvan je inderdaad wat wijzer wordt.
Daarbij dat iemand anders ook nog eens de moeite neemt en zelfs prijs opzoekt, in dit geval van Duisburg naar Bremen, om vervolgens kant en klare antwoord te schrijven en links ook erbij doet om zelf te checken maakt technisch gezien het volledig compleet en maximaal nuttig.
Als dat gaat stuur ik ook nog persoonlijke bedankt naar persoon die deze antwoord had gegeven.
Kortom leuke site en erg grappig dat ik lang geleden ook hier was bijna direct verbannen nadat ik stelde de vraag iets anders dan deze