Hoort Kinshasa bij Kongo of bij Zaïre?

In een boekje van school staat dat dat Kinshasa bij Kongo hoort maar in de atlas staat dat Kinshasa bij Zaïre hoort.
Wat is het nou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zaïre bestaat niet meer, dus waarschijnlijk is het een verouderde atlas.

Het beste antwoord

Kinshasa, voorheen Leopoldstad, is de hoofdstad en grootste stad van de Democratische Republiek Congo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zaire heet tegenwoordig congo. Is dus zelfde land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinshasa is de hoofdstad van de Democratische Republiek Congo. Moboetoe heeft destijds de naam van het land in Zaire veranderd maar Kabilla heeft er terug Congo van gemaakt.
Voor 1908 was het privé eigendom van Koning Leopold II en en heette het land Congo Vrijstaat. Daarna was het een Belgische kolonie onder naam Belgisch Congo tot de onafhankelijkheid in 1960.