Waar liggen de Noordelijke Sandwicheilanden?

Iedereen kent natuurlijk Zuid-Georgia en de Zuidelijke Sandwicheilanden, maar ik kan de Noordelijke Sandwicheilanden niet vinden.. hetzelfde geldt voor de Westelijke en Oostelijke.

Bestaan deze? Of anders gesteld: waarom heten specifiek deze Sandwicheilanden Zuidelijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K

Het beste antwoord

De noordelijke sandwicheilanden bestaan niet.
Je hebt de Hawaïaanse eilanden die ook wel sandwicheilanden genoemd worden.
Voor het onderscheid worden de eilanden aan de rand van de Scotiazee in de zuidelijke Atlantische Oceaan de zuidelijke sandwicheilanden genoemd.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Dat is de reden. Er bestond in 1775 al een eilandengroep die James Cook de Sandwicheilanden had genoemd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt, Simon voor het snelle en goed onderbouwde antwoord!