Wat moet je beslist gezien hebben als je naar Londen gaat?

Over een aantal weken gaan wij naar Londen toe 4 dagen en ik zou graag van jullie willen weten wat ik echt moet zien als ik in Londen ben!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (8)

Buckingham Palace, Trafalgar Square, Big Ben & Houses of Parliament, Tower Bridge, enz. Er is nog veel meer te zien, maar dat valt me zo meteen wel in nadat ik erover heb kunnen nadenken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Madame Tussauds

Toegevoegd na 5 minuten:
London Eye, Westminster Abbey, St. Paul's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een hop on hop of bus, dan kom je bijna langs alle toeristische attracties. De Big Ben, vind ik erg mooi en bijkomstig effect is dat daar in de buurt meerdere toeristische plekken zijn zoals de tower bridge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tower bridge ligt toch nog 4,5 kilometer verderop ;-)
British museum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik mis tocht echt camden market / camden town in het rijtje. een minder bekende maar super leuke ervaring,je kijkt je ogen uit! verder,noting hill? mooie wijk van de o zo bekende film natuurlijk. Picadily circus,zou ik savonds bekijken in het donker. Verder the,university of greenwich,heel mooi gebouw waarbij diverse musea in de buurt. vanuit greenwich kun je voor een paar pond met de boot richting londens eye,ook super mooi om alles via het water te zien! en verder koop een dagticket met de metro,even wennen maar makkelijkste manier om te reizen! msn harrods ook leuk om te zien? (mega duur winkelcentrum)... etc als je meerinfo wilthoor ik het wel,ik heb er een tijd gewoond ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker,maar niet zo bekendonder de dagjes mensen. beetje alternatief gebeuren,meest uiteenlopende kraampjes/ winkels.. bij het metro station uitstappen en rechtsaf de straat in daarna zie je aan de linker kant een supergrote markt,keek mn ogen door de verschillende typetjes daar. google het even anders:)! en boottocht via universiteit greenwich ook echt een aanrader!
De tower of London waar de Britse kroonjuwelen zijn opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is net waar je interesses liggen.
Ik ga in oktober ook vier dagen naar Londen. Aangezien mijn reisgenoot en ik gek zijn op sport, staan op ons programma o.a. een bezoek aan het Wimbledoncomplex, een rondleiding in een voetbalstadion (waarschijnlijk Wembley). Indien mogelijk het bijwonen van een CL-wedstrijd van Chelsea.

Daarnaast willen we ook nog enkele echt toeristische dingen doen. Hierbij denken we uiteraard aan de hoogtepunten als Big Ben, St. Paul's etc, maar ook aan een Jack the Ripper tour door Londen.

Op de site van droomplekken.nl staat 37 tips voor Londen. Hier vind je tips waarvan je het bestaan niet wist.

Klik op de link hieronder om bij de eerste van de 37 tips te komen, de rest vind je aan de rechterkant van het scherm.
Enjoy!

http://www.droomplekken.nl/verenigd_koninkrijk/londen/doen/treed-in-de-voetsporen-van-jack-the-ripper.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mis in dit rijtje de London Dungeon nog! Een soort van spookhuis waar je doorheen loopt langs allerlei horrortaferelen uit de Londense geschiedenis, uitgebeeld door acteurs. Zo komt onder andere het verhaal van Jack the Ripper en Sweeney Tod (die gesjeesde kapper, gespeeld door Johnny Depp in de gelijknamige film) voorbij. Verder zijn er nog een aantal kleine extra attracties ingebouwd, zoals een spiegeldoolhof helemaal in het begin en een mini-wildwaterbaan waarin je in een bootje achteruit van een waterval afglijdt. Ook in de kapsalon van Sweeney staat je trouwens nog een leuke verrassing te wachten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al prachtige tips, maar ik weet er ook nog een paar:

Covent Garden, een soort overdekte markt met kleine winkeltjes erbij en vaak straatmuzikanten of andersoortige artiesten (vuurvreters ofzo)

The Imperial War Museum, een indrukwekkend en interessant oorlogsmuseum met gratis toegang