Naar Italië rijden... Welke route?

De ene zegt over Zwitserland, de ander over Oostenrijk.... Maar wie weet de beste route naar Italië, Gardameer?

We rijden zonder caravan vanuit Utrecht....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
23.1K

Het beste antwoord

Beste via Duitsland - Zwitserland

Venlo-Karlsruhe-Basel-Gotthardtunnel-Lugano-Bergamo-Brescia(aankomst)

Neem het van mij aan, ik doe het elke maand. Doe er met familie 11 uur over. Alleen of met z´n 2e 9 uur.

Toegevoegd op 02-06-2009 13:42:21
Je moet alleen even een wegen vignet aanschaffen voor Zwitserland. Kan hier gewoon bij de vvv. Of je kan ook in Zwitserland aan de grens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Oostenrijk is het snelste, Zwitserland is het mooiste.

Vroeger een paar keer via Oostenrijk gereden, laaste keer via Zwitserland (moest even een kleine omweg maken). Reis was een paar uur langer, maar zo ontiegelijk mooi via een bergpas de grensover, eeuwige sneeuw, haarspelden.... schitterend. Een mooi begin van je vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zowel Oostenrijk als Zwitserland mijden...

Ter hoogte van Stutgart Frankrijk in en dan over Monaco naar Italië. Doet mijn zwager ook altijd en hij zegt dat het een paar uur scheelt in tijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien niet het antwoord dat je zocht, maar wat dacht je van het volgende:

Het is vakantie. Geen haast. Het gaat niet om je bestemming, want je keert toch terug naar huis. De REIS is de werkelijke bestemming.

Dus doe er twee, desnoods drie, dagen langer over. Dat geeft rust. En belevenissen.

Als je dat doet, kun je je route kiezen aan de hand van mooie gebieden. Zuid-Duitsland - prachtig. Südtirol in Italië - eveneens prachtig.

Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou via Zwitserland rijden, kan je genieten van het landschap en je bent er sneller dan via Oostenrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik reed vroeger touringcar. Oostenrijk duurde aanzienlijk langer dan Zwitserland.

Nadeel Oostenrijk Brennerpas tol en tolvinget
Nadeel Zwisterland Tolvignet is duurderdan Oostenrijk.
Monaco lijkt me geen logische keuze ivm meer KM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je uit het westen van Nederland komt, zou ik over Zwitserland rijden (via Belgie en Frankrijk), is echt de mooiste en kortste route (+ goedkoop tanken in Luxemburg). Laat ik beginnen bij Breda, dan naar Antwerpen, Brussel, Luxemburg, Metz, Nancy, Epinal, Mulhouse, Basel, St. Gottard, Chiasso, Milaan en dan Venetie aanhouden, kom je vanzelf langs de onderkant van het Gardameer. Echt een pracht route. Relaxed rijden.
Kom je vanuit het oosten, neem je normaal gesproken de Brenner, maar vind dat een verschrikkelijk eentonige route.
Succes en prettige vakantie.

Toegevoegd op 02-06-2009 10:33:16
Tussen Epinal en Mulhouse is geen snelweg, maar een prachtige 80 km weg door de Vogezen. Heuvelachtig en mooie dorpjes. Pas alleen op als je de afdaling van de Col de Busang neem, die heeft een paar verraderlijke haarspeldbochtjes.

Toegevoegd op 02-06-2009 10:33:49
Oh ja, het hele traject door Frankrijk, is tolvrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik ook! TOP route en lekker rustig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geniet altijd van iedere km en daarnaast heb je bijna geen last van files op de duitse autobahn, omdat je maar 10 km Duitsland rijdt (en zelfs dat is niet nodig als je bij Lorach over de grens met Zwitserland gaat)
volgens mij brenner pas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hi Pinkie,

Met of zonder caravan? Van waaruit vertrek je?

Ik rij nu al meer dan 10 jaar naar Italië, Mijn favoriete route gaat via A2 naar Luxemburg, Metz, Nancy en dan door naar Basel. Via Zwitserland richting Milaan. En je bent er.