Hoe kan ik 6 maanden op de Filippijnen verblijven als de ambassade slechts voor 59 dagen een visum kan geven?

Ik hebeen ticket gekocht vertrek 15 november2014 met British Airways en terug half april 2015 naar Manila Filippijnen.
Toen ik gisteren ging betalen was mijn verbazing groot toen het meisje van het reisbureau me vertelde dat ik misschien niet mee zou kunnen omdat de vliegtuigmaatschappijen verplicht zijn om te checken of de ganse periode gedekt is door een visum of één of meer vluchten naar het buitenland en terug.

Ik heb daar pas een huis gekocht en wil dus elk jaar 6 maanden gaan
overwinteren omdat ik bijna 67 ben...

Op de ambassade in Brussel kan ik slechts een visum voor 59 dagen krijgen dus hoe bewijzen dat je voor de rest legaal met visum kan blijven?
Het consulaat in Antwerpen deed de suggestie om een ticket te kopen met Mulitple Entries zodat je na 59 dagen naar Hongkong, Indonesië, Taiwan of Thailand kan vliegen.Na terugkomst heb je dan extra 30 dagen maar wat dan voor de rest?Terugvliegen voor NOG een extra maand en dat zou zelfs nog niet voldoende zijn volgens mijn contact in het reisburo!!
Voor die vluchten moeten bij VERTREK al de tickets voorgelegd worden!!!

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen omdat er toch nog mensen in die situatie zullen zijn veronderstel ik!?
De zaak lijkt mij uitzichtloos; ik kan toch niet het risico lopen om toch maar te vertrekken en dan niet mee te mogen en zo volledige som van rond de 1000 euro kwijt te spelen???

9 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K
Utrecht
9 jaar geleden
Het is wijsheid achteraf: maar hoe heb je nu een huis kunnen kopen zonder je eerst over de visumsituatie te laten informeren? Is een beetje dom. Ik neem aan dat je eerder in de Filippijnen bent geweest (o.a. om het huis te kopen); dan weet je toch dat er een visum nodig is ?
ik vrees dat je tussendoor een uitstapje moet maken naar een ander land. Dus na 58 dagen een weekje naar Hongkong en dan weer terug. Ticket nu al boeken zodat je bewijs hebt dat je het land binnen de 59 dagen gaat verlaten.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
een huis kopen waar je maar 59 dagen achtereen kunt verblijven?
geen idee waar vraagsteller mee bezig is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan 2 oplossingen verzinnen 1) Informeer bij een visumbureau (bijvoorbeeld wwww.visum.nl ) of zij een constructie weten. 2) Er gaan genoeg low cost carriers naar de buurlanden. Met Air Asia, Tiger Air of Cebu Pacific. ben je voor weinig geld in de buurlanden. en dan ga je daarna weer terug voor een nieuwe periode. Moet je wel daar een visum gaan aanvragen op de ambassade, want zonder visa mag je maar 24 dagen de Filipijnen in.

Antwoorden (1)

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om elke 2 maanden even uit te vliegen voor een nieuw visum.
Ik zou voor de 1e keer zéker nog even snel een retour vliegticket kopen om binnen die eerste 59 dagen even naar bv. Kualalumpur te vliegen en daar je nieuwe visum regelen want de kans is groot dat je anders bij je 1e aankomst op Manilla meteen op het volgende vliegtuig terug naar Nederland wordt gezet.
9 jaar geleden
tham
9 jaar geleden
Aanvulling: Denk er ook aan om voordat je de 1e keer het land even verlaat voor een nieuw visum, eerst alvast een volgend retourticket te kopen omdat je anders niet na die 1e keer het land terug binnen kunt komen omdat je óók dan weer een ticket moet kunnen laten zien dat je weer binnen 59 dagen het land gaat verlaten.
Overigens: Je had het over 6 maanden maar de periode die je opgeeft is 5 maanden....
Mocht je inderdaad 6 maanden daar blijven dan is 3 x 59 dagen minder dan 6 maanden maar dat zou je kunnen opvangen door elke keer dat je bv. naar Kuala Lumpur vliegt daar een paar dagen te blijven voordat je terugvliegt. Tickets voor de 2e en 3e keer Manilla naar Kuala Lumpur zijn trouwens een stuk goedkoper in Azie dan in Nederland.