Via welke route rijd ik het beste van Parijs naar Nederland?

Ik moet maandag 10 mei een auto terugrijden van Parijs naar Utrecht. Volgens Google Maps komen twee routes in aanmerking:

1.  Parijs - Arras - Lille - Kortrijk - Gent - Antwerpen
2.  Parijs - Valenciennes - Mons - Brussel - Mechelen - Antwerpen

Daarna zijn beide routes hetzelfde.

In afstand en reistijd maakt het nauwelijks uit.

Welke route is het beste qua rijgemak, wegwerkzaamheden, files en andere dingen?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.5K

Het beste antwoord

Route 1 is de standaard route, route 2 het alternatief. Nadeel van 2) vind ik dat je langs Brussel moet, waar het vaak druk is. Daarom adviseer ik route 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Vele antwoorden waren goed. Dit antwoord wordt het Beste Antwoord, omdat het het eerste gemotiveerde antwoord is. Ik ben inderdaad via route 1 gereden. Dat ging, op drukte bij Antwerpen na, helemaal goed. Ook 50 km ten noorden van Parijs was file, maar daar zou ik met route 2 ook last van hebben gehad. Het allermoeilijkste was nog het vinden van de A1 vanaf Parijs. In theorie had ik daar direct op kunnen rijden, in de praktijk waren er precies bij het beginpunt wegwerkzaamheden. Het lukte me daardoor niet de A1 te vinden. Misschien stond er een grote werkvrachtauto direct voor het omleidingsbord, misschien wás er helemaal geen bord - ook daar zijn die malle Fransen goed in. Hoe dan ook, na diverse mislukte pogingen, heb ik tegen de klok in een heel rondje périférique gereden, zodat ik vanaf de andere kant, via de A3, de A1 kon bereiken. Vanaf dat moment ging alles goed. Toch fijn als de brandstofkosten geen issue zijn... ;-)

Andere antwoorden (7)

Jammer voor je dat beide routes je langs Antwerpen voeren. Antwerpen heeft nogal last van wegwerkzaamheden.
Hieronder een link naar een kaartje waar de verkeershinder rond Antwerpen het grootst is:
http://www.antwerken.be/hinderkaart.aspx

Dan hier nog een link van verkeerswerkzaamheden over alle wegen in Belgie, misschien handig bij bepaling voor route 1 of 2:
http://www.wegeninfo.be/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hen beide gereden en ze zijn even goed. Van te voren de wegwerkzaamheden controleren is dus de boodschap en de route van af laten hangen.
De Belgen vinden het leuk de rondweg bij Antwerpen op de schop te nemen, dus daar zijn de problemen te verwachten.
Goede reis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dé bottleneck zit helaas in beide routes: Antwerpen.

Omdat het rond Brussel ook nogal druk kan zijn, nemen wij meestal route 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste.
13 jaar geleden
1, 1 en nog eens 1
Wegwerkzaamheden rond Antwerpen zijn bijna voorbij.
(Ik was er gisteren nog)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een Tomtom is het heel eenvoudig ..je kunt diverse routes kiezen en ook bv de alternatieve route instellen
zo zie je meer van de omgeving.
als je snel op en neer moet dat neem je de kortste route.
ik vind het echt ideaal zo'n ding!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben wel eens langs brussel gereden... Van de omgeving was niet veel te zien hoor... Het is allemaal een beetje heuvelig grasland rond Brussel.