Welke telefoon kan ik het beste kiezen, de Samsung Wave of de Sony Ericcson xperia x10mini pro?

Op dit moment loopt de race tussen de Samsung Wave, welke draait op het eigen os van Samsung, namelijk Bada. Of de Sony Ericsson x10mini pro welke draait op Android 1.6.

Wanneer ik de specificaties van de telefoon naast elkaar leg, dan zou ik hardwarematig voor de wave kiezen, puur om het feit dat deze een beter en scherper display heeft, maar kijken we naar de software, dan heb ik zelf mijn twijfels bij Bada van Samsung omdat het tot op heden nog redelijk op zichzelf staand is. Ik ken inmiddels het gemak van Android, dus daar weet ik wat ik bij krijg, maar ik ken mezelf en ik zal me denk ik ook wel gaan ergeren aan een korrelig display met lage resolutie. De grootte van de schermen het design van beide toestellen speelt op het moment niet echt een rol.

Eigenlijk is mijn grootste knelpunt; Bada, zijn er op dit moment genoeg 'apps' en blijven deze komen of is dit een o.s. iets wat men over een jaar alweer vergeten is?

Het leukste zou zijn wanneer mede GV'ers welke een van de telefoons hebben hun ervaring willen delen, eventueel natuurlijk in een pb'tje.

Wat raden jullie aan om te kiezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb hier een wave liggen, maar ook diverse Android telefoons. Het scherm van de wave (Super Amoled) is fantastisch en is ook terug te vinden in de vroege Nexus One en Desire telefoons van HTC en de Galaxy S / Omnia 7 van Samsung. Wegens schaarste bevatten veel telefoons nu echter Super LCD schermen. Die komen in de buurt maar zijn gewoon minder mooi.

Voor Bada zijn heel wat apps beschikbaar en ik verwacht dat er nog behoorlijk veel komen. Mijn studio is ook druk bezig om games voor Bada geschikt te maken. Het is echter wel zo dat het voorlopig een secundaire markt blijft.

Voor wat betreft de prestaties, de Wave is lekker snel ten opzichte van vele Android telefoons, dat komt mede doordat slechts 5 apps in totaal kunnen multitasken terwijl dat op Android geen beperking heeft.

Wil je dus een mooi scherm, dan kan je ook voor Android kiezen, maar ik zou persoonlijk dan niet voor de Xperia serie gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord en je visie op de toekomst van Bada.

Andere antwoorden (2)

ik zou gaan voor de sony, heb zelf nu een samsung en hij is ok hoor, maar de sony die ik hiervoor had, was zoveel beter, ik zelf kies dan voor een sony.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een gloednieuwe vuze voor je voor een prikkie met bon en garantie. on topic: ik heb veel SE tels gehad omdat ik echt fan was maar ik bleef ze opsturen voor rep's dus daarom samsung.