Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je bij je mobiele telefoon het inlogpatroon bent vergeten.?

Ik ben het inlog patroon vergeten. Is er een manier om in mijn telefoon te komen zonder alle data te wissen? Hier staan namelijk belangrijke foto's op. Helaas ben ik doordat het een oude telefoon is die ik niet meer gebruik vergeten om een backup te maken.

2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om in het vergrendelscherm met resetopties te komen moet je eerst vijf keer vergeefs inloggen. Let erop dat je bij elke foute login tenminste langs vier punten gaat. Dit werkt alleen als een patroonslot gebruikt.
Tik op ‘Patroon vergeten?’ aan de onderkant van het scherm. Hiermee opent het bypass-scherm.
Als je de backup-pin die je hebt gemaakt toen je het patroon opzette nog weet, moet je het hier opgeven om het apparaat te ontgrendelen. Als je de pin niet meer weet, kun je nog steeds ontgrendelen via je Google account.

Voor Samsung toestellen:
Je kunt de ‘zoek mijn mobiel’-functie proberen:
https://findmymobile.samsung.com/login
Na ingelogd te hebben kies voor Mijn Apparaat Ontgrendelen. Na enkele seconde zal je toestel ontgrendelen. Nu kun je een nieuwe schermbeveiliging instellen.
Een andere optie is om de Android Device Manager van Google te gebruiken om je Samsung toestel te ontgrendelen.
(Lees meer...)
SimonV
een jaar geleden
SimoneMullers
een jaar geleden
Dit heb ik helaas allemaal geprobeerd. Heb zeker 50 combinaties gemaakt, maar ik krijg niet de melding 'patroon vergeten?'.
Find my mobile had ik helaas niet aan staan.
En als ik inlog bij mijn Google-accounts dan kan ik het apparaat niet vinden. Terwijl ik op de telefoon wel de accounts zie. Ik denk dat de telefoon door wachtwoord wijzigen helaas niet meer gekoppeld is. Zijn er nog andere opties?
SimonV
een jaar geleden
In de eerst link staat nog hoe je kunt herstellen via ADB. Dat is wel ingewikkeld(er).
Daarnaast kun je zo misschien je foto's redden:
https://webwereld.nl/how-to/smartphones/scherm-smartphone-kapot-zo-red-je-je-data-alsnog-3774965/
SimoneMullers
een jaar geleden
Dankjewel, ik ga het proberen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding