Wat te doen bij geheugen vol htc wildfire s?

Ik heb een htc wildfire s met een geheugenkaart. De telefoon heeft weinig geheugen en niet alle apps kunnen op mijn geheugenkaart. Wat kan ik het beste doen om meer geheugen uit te breiden?

Ik kom op internet steeds rooten tegen. Maar ik heb er weinig verstand van. Kan ik het dan ook doen? Welke uitleg is het beste?

Ik kwam dit tegen: http://androidforums.com/desire-tips-tricks/174345-how-move-apps-sd-card-unrooted-device-noobs-guide-updated-09-02-11-a.html
Het is van 2011. Werkt het nog steeds?

Dit heb ik al gedaan:
* Alle overbodige apps er afgegooid
*1 tap cleaner
*Oude smsjes verwijderd
*Apps verplaatst naar geheugenkaart als dat kon

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het gewoon doen hoor, ook al is het uit 2011
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké dank je. Ik ga het eens proberen.

Het beste antwoord

Ik heb de beschrijving in de link niet gelezen, maar ik kan je wel vertellen wat ik heb gedaan.

-Geroot
-Een custom ROM geinstalleerd. (Ik denk dat dat niet nodig is, maar ik vond het gewoon leuk)
-Daarna een int2ext script geinstalleerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190269

Met een int2ext script kan je een deel van de SD kaart van de telefoon gebruiken als intern geheugen. Ik kan nu wel veel apps installeren op mijn HTC Wildfire S. Rooten is daarvoor wel echt nodig. Maargoed, de HTC Wildfire S is niet echt een telefoon waarvoor je nog 100en euro's kan verkrijgen als je hem verkoopt. Lees alles goed voordat je wat probeert, en dan moet je er wel uitkomen. Het is mij als root-newbie binnen een halve dag gelukt allemaal.

Let wel op dat het nog steeds een oude telefoon is, dus dat betekent niet dat je ongelimiteerd apps kan gaan installeren en verwachten dat dat soepel gaat. Ik houd het bij basisapps, Google Maps, Gmail, etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt:)

Andere antwoorden (1)

Ik vond het een prima telefoon, maar liep tegen hetzelfde probleem aan als jij. Inderdaad zoveel mogelijk verhuizen naar je geheugenkaart, maar het blijft tobben. Als je weer een of andere update moet uitvoeren heb je weer een probleem. Uiteindelijk een andere telefoon gekocht.