Als ik mijn htc one v ga rooten ligt de garantie er dan af? en is het lastig om het dan weer terug te draaien als er geen garantie meer op zit?

Gekocht bij de saturn. Ervanuitgaande dat de garantie er nog op zit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij een soft-root uitvoert kan je de telefoon, mocht het nodig zijn, terugzetten naar 'geroot'. Dit is voornamelijk voor apps uit de Android die anders niet te gebruiken zijn (printscreen e.d.). Als jij echter een program-root uitvoert, dus echt je hele ROM gaat aanpassen, zal je telefoon zich overal aanmelden als superuser. Als je de telefoon vervolgens opstuurt voor reparatie zal HTC dit zien en vervalt de garantie. Het hangt er dus vanaf hoe diep je gaat.