Wat gebeurd er wanneer je 2 telefoons met ieder een 1:1 identieke SIM chip erin hebt, en ermee belt?

stel twee telefoons en ieder heeft precies dezelfde SIM chip (niet microsd) met hetzelfde telefoonnummer erop (ongeacht of de telefoonmaatschappij dit zou toestaan of een dubbele SIM chip zou fabriceren). (dus 1:1) Als je hiermee zou bellen of gebeld worden en de chips zaten in die beide telefoons, wat gebeurd er dan eigenlijk ? gaat die mobiele telefoonserver van bv kpn ziggo tele2 etc een signaal naar beide sturen, of de dichtsbijzijnste, of geen van beide ? en als je gebeld wordt, kan de andere telefoon dan gewoon ¨meeluisteren¨ ? ik bedoel dus NIET via dezelfde IMEI.

Antwoorden (1)

Een telefoonprovider zal nooit twee identieke simcards met één nummer uitgeven. Als je erin zou slagen om er een te clonen (hetgeen zo goed als onmogelijk is door de versleuteling) en je zou twee telefoons aanzetten met hetzelfde nummer, dan werkt alleen die telefoon die je het laatst hebt aangezet.
escape