Kan een waterdichte telefoon tegen chloorwater?

Heey,
Ik heb een Samsung Galaxy Xcover met IP67 certificering.
Deze mobiel is stof en waterdicht. Maar ik vroeg me af, kan deze mobiel ook tegen chlooorwater?
Mvg,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mocht je toch met je telefoon op zak willen gaan zwemmen dan zou je kunnen overwegen om een waterdicht zakje voor de telefoon te kopen. Ik heb deze laatst nog bij de Action gezien.

Antwoorden (1)

Wat waterdichtheid kan je toestel prima tegen chloorwater.

Chloor is wel erg actief naar bepaalde stoffen, bijvoorbeeld roestvrijstaal. Dat gaat dan toch roesten. Ook sommige kunststoffen kunnen slecht tegen chloor. De weekmakers worden dan opgelost.
Als je toestel in het zwembad valt en er direct weer uit is gehaald, zal er weinig aan de hand zijn.

Ga er niet langdurig mee zwemmen en probeer het niet onnodig uit. Aan het eind van zijn werkbare leven als telefoon, kun je het natuurlijk altijd nog proberen door hem een dag in chloor te leggen.