Hoe kan ik goed/beter worden in fitness?

Hoe meer oefeningen leren en meer resultaat boeken met fitness?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet te veel opleggen voor je zelf. "Zoals Ik moet" Rustig aan doen en vooral heel geduldig zijn. Fitness resultaat is niet te zien na een weekje fitness. Hier gaat een lange tijd overheen. En vooral stoppen als je zelf merkt dat het te veel word. Als jij echt resultaat wilt zien bij je zelf zul je gemotiveerd moeten blijven en vooral doorgaan met wat je al die tijd gedaan heb. Succes!

Betekent dit dat je nu niet goed bent in fitness? Over het algemeen is fitness het uitvoeren van een gecontroleerde beweging op een apparaat. Niks moeilijks aan. Echter, bepaalde oefeningen / bewegingen dienen niet foutief te worden uitgevoerd (zoals bankdrukken -> let op ademhaling of roeien op roeimachine. Door hier samen met instructeur naar te kijken kan je hierin misschien 'beter' worden. Indien je vraag meer is gericht op; wanneer zie ik resultaat van mijn fitnessen (dikkere spieren, wat mensen vaak willen bereiken) dan is het een kwestie van; 1- veel trainen (minimaal 3 x per week) voor een lange periode (ca 1 jaar; vereist de nodige discipline) 2- op het juiste niveau trainen (niet te licht / niet te zwaar) 2- de juiste oefeningen / spieren trainen die daadwerkelijk aandacht nodig hebben. Succes!

Als je sterker wilt worden moet je relatief zwaar trainen. Met toestellen, halters en dumbells. Train drie keer per week, dit is een optimaal aantal. Train niet langer dan ongeveer een uur per keer. Train elke spiergroep 1 keer per week. Dit zijn de zes groepen: -Borst -Benen -Rug -Schouders -Biceps -Triceps Dag 1: Benen Triceps Dag 2 Borst Biceps Dag 3 Rug Schouders Doe voor elke spiergroep 3 of 4 verschillende oefeningen, elke oefening 3 of 4 sets van 8...12 herhalingen. Het is erg belangrijk dat je het gewicht zodanig kiest dat je na 8...12 keer niet nog een herhaling eruit kan persen. Dat bedoel ik dus met zwaar trainen. Onderzoek toont aan dat als je het gewicht ZO kiest, je maximale spiergroei krijgt. Dus: nooit een setje beeindige terwijl je nog makkelijk 10 keer vaker had gekund. Dan moet het gewicht omhoog! Stel lange termijn doelen. Als je nu met bankdrukken 50 kilo 8 keer kunt, probeer je over 2 maanden 60 te halen en over 1 jaar 75. Tenslotte: doe basisoefeningen. Voor benen squatten en leg press, voor borst bankdrukken, voor biceps barbell curls, voor triceps 'skull crusher', voor schouders barbell press, voor rug chinning en rowing. Kijk ook eens op www.exrx. net, een zeer goede site voor oefeningen. Wetenschappelijk haast. No pain no gain geldt nog steeds. Dus je zal zwaar moeten trainen om progressie te zien. Dat is -vind ik- nou juist het leuke, want niet iedereen kan dat, wil dat. Zo kun je dus het onderscheid maken. Succes!

afwisseling: klinkt raar misschien maar wissel je fitnesstraining af met 2 tot 3 x per week zwemmen en doe oefeningen in het water. je traint alles! dan. kijk uit voor te veel willen en moeten. resultaatgericht: om puur beter te worden in fitness kun je letten op de kwaliteit van je oefeningen ipv op de kwantiteit. en houd plezier in je sporten - niet overtrainen - succes!

Zolang je zorgt dat je welke oefening dan ook goed uitvoert dan ga je stap voor stap vooruit. Ga vooral niet te zwaar want dan loop je het risico dat je de oefening foutief uitvoert en blessures riskeert of je traint op zijn minst niet de bedoelde spiergroep. Afwisseling is inderdaad heel goed voor je spieren. Ik train zelf de ene keer met toestellen en een andere keer weer met losse dumbbells. Hierdoor krijg je ook meer detail in je bouw en je hebt minder kans om op een zogeheten plateau te komen, oftewel je spieren raken gewend aan bewegingen en als je steeds hetzelfde doet dan blijven ze op een bepaald niveau en groei je minder hard. Na elke keer trainen onthouden je spieren welke kracht ervoor nodig was en zorgen er eigenlijk voor dat je spieren voorbereid zijn voor weer zo'n inspanning. Zodoende groei je vanzelf. Als je voornamelijk traint voor massa is het juist heel goed als je dat afwisselt met bv zwemmen. Hierbij gebruik je ook heel veel spieren op weer een andere manier dan normaal plus je verbrandt calorieen waardoor de opgebouwde spieren nog beter zichtbaar worden. De verschillende oefeningen zijn op internet in ruime mate op te zoeken. Structueel sterker wordt je door de oefeningen langzaam uit te voeren Succes ermee!! hou het leuk voor jezelf, uiteindelijk is het een hobby en vooral geen moeten

vaker doen en met regelmaar als je om de dag fitnest dan went je lichaam er aan en kan dus bijv meer eiwitten opslaan om spieren te maken als het nodig is dus als jij fitnesst

Oefeningen leren kun je gewoon door het vragen aan een instructeur op de sport school. Om sneller resultaat te halen zul je ook je voeding moeten aanpassen. Wanneer jij de training combineert met een goede voeding zul je veel eerder resultaat halen. http://www.spierenkweken.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100