Welke squat is het beste voor dunne bovenbenen?

Heey,

Er wordt beweerd dat je van squats dikke bovenbenen krijgt. Maar als je de sumo squat doet krijg je juist dunnere bovenbenen. Is dit waar?

En wat zijn goede oefeningen dunnere bovenbenen?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik wil dus dunnere bovenbenen

Toegevoegd na 3 uur:
*dunnere bovenbenen met weinig spiermassa

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Amadea
6 jaar geleden
Heb jij nou bovenbenen die je dunner of dikker zou willen krijgen?
TurfGraver
6 jaar geleden
Dunner worden ze als er vet op zit en dit verbrand zonder te veel spiermassa te kweken.
Dikker worden ze als de spiermassa toe neemt (of als er meer vet op de benen komt).
Ritsuka
6 jaar geleden
Je kunt iets niet dunner trainen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hi, Zware squats (laag volume) en goed eten zorgen er voor dat je spieren groeien, je quads dus.
welke squat je doet maakt niet zo veel uit. als ik zwaar ga squaten gaat Mijn voorkeur gaat naar de normale squat (ipv de sumo). Hier is de kans op naar binnen vallende knieën (knee valgus) een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom wil je dunnere benen? Zijn ze zo dik of denk je dat dat mooi is?

Antwoorden (1)

Het antwoord: geen een squat oefening is het beste voor dunne bovenbenen. Je kunt niet plaatsgebonden vet verliezen door een oefening te doen. Je kunt wel je algehele vetpercentage verlagen. Je zult dan overal vet verliezen en dus ook wat op de benen.
Maar als je genetisch gebouwd bent om dikkere bovenbenen te hebben, dan zal je lichaam in verhouding altijd bredere bovenbenen hebben.

Als je je benen wat wilt verstevigen, maar geen (grote) spiermassa wilt opbouwen, dan train je lichter, met veel herhalingen. Een squat oefening past prima in zo'n trainingsschema. Als vrouw hoef je echt niet bang te zijn dat je mannelijk gespierd wordt.