Hoe ontsnap je aan de voetbalgekte?

Je wordt er overal mee geconfronteerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
, kijken, genieten en bitterballen bakken :)
1 maal in de 4 jaar een WK, dat is een kleine compensatie voor 5 dagen per week GTST, creatief met kurk, Carlo en Irene, Take me Out en Gooise Vrouwen, Gooise Meiden, Ontdek je Plekkie en Mijn man heeft een hobby. Ik haal mijn Vuvuzela alvast uit de mottenballen, even de thuistap testen en gaaaaaaaaaaaan met die pisang!

Het beste antwoord

thuisblijven en een dvdmarathon houden voor jezelf of samen met andere voetbalhaters ;)

naar de bios gaan, op vakantie gaan (lekker 1 maandje weg toch ;) )

er is zoveel mogelijk om te doen om het voetbal te ontlopen, misschien kun je gewoon beginnen het te negeren ipv jezelf der aan te ergeren, dat maakt t ook niet leuker voor je omgeving ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ga als Nederland speelt naar de bioscoop. Lekker rustig een film kijken, afgesloten van de gekte van juichende huisgenoten, buren, toeterende auto's.

Of boek een vakantie naar een land dat zich niet gekwalificeerd heeft en waar voetbal niet zo'n item is (IJsland oid).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek een paar weken naar België. Het enige oranje hier is de middelste lamp van de verkeerslichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De televisie uitdoen, en de supermarkt zo veel mogelijk mijden. Als je die twee weet te ontwijken, mis je al 99% van de overtrokken voetbalgekte.
Ik heb het grote geuk in Duitsland te wonen, waar natuurlijk ook het WK niet geheel ongemerkt voorbij trekt, maar niet zo absurd overdreven als in Nederland.
Alleen al de teevee uit (paar weken dvdtjes of buitenlandse zenders kijken) is schat ik goed voor 80 % minder oranjeoverlast. Al hangt het ook een beetje af van de buurt waar je woont. En dáár kun je op dit moment natuurlijk weinig meer aan doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijken, genieten en bitterballen bakken
1 maal in de 4 jaar een WK, dat is een kleine compensatie voor 5 dagen per week GTST, creatief met kurk, Carlo en Irene, Take me Out en Gooise Vrouwen, Gooise Meiden, Ontdek je Plekkie en Mijn man heeft een hobby. Ik haal mijn Vuvuzela alvast uit de mottenballen, even de thuistap testen en gaaaaaaaaaaaan met die pisang!
De bossen en wellicht stranden zijn zowat leeg....heerlijk om daarheen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontsnap aan de voetbalgekte en geniet samen met een vriendin, uw moeder, zus of dochter van een ontspannen dagje wellness.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon met humor bekijken: ZE HEBBEN HET WEER!!

jij hebt lekker veel tijd om andere dingen te gaan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het van je afglijden. Doe alsof je van een andere planeet komt en bestudeer het dierlijk gedrag bij de mens. Verbaas supermarktpersoneel door beleefd doch resoluut alle gratis meuk die je kunt krijgen, te weigeren. Dat kun je best!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET, heb je het niet gehoord? Nederland is in de ban van een nieuw virus, niet de Mexicaanse Griep maar de Oranjekoorts, er is nog geen vaccin en wanneer je het krijgt, heb je het uiterlijk tot en met 11 juli.

Er gaan wel geruchten dat er in een aantal landen hard wordt gewerkt aan een vaccin tegen de Oranjekoorts, het zou gaan om de volgende landen: Argentinië, Brazilië, Spanje, Duitsland, Engeland en Italië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verheug je vast op de tijd dat het weer voorbij is, verder zou ik me er niet zo druk om maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te druk om maken, circus is zo weer voorbij, en zoeken de mensen weer iets anders om achter aan te hobbelen, je wordt ermee geconfronteerd, omdat voetbal een sport is die op globaal niveau tot vele harten spreekt! Dus denken, mensen geniet ervan, zal blij zijn zodra het over is, en Dat kan soms sneller zijn dan hoe de verwachtingen liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je af te sluiten en je eigen ding te doen. Maar ontkomen doe je er nooit aan tenzij je een maand in een tentje op de hei gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te doen gewoon !?
onmogelijk gewoon ik erger me niet gouw maar het begint
ze aardig te lukken. het is net of we 10.000 jaar terug in de tijd zijn alemaal neanderthals zijn het dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetbal is emotie ,kijk daarom naar het wk en geniet want het is maar 1 keer per 4 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
psies Barça, kijken, genieten en bitterballen bakken :)
1 maal in de 4 jaar een WK, dat is een kleine compensatie voor 5 dagen per week GTST, creatief met kurk, Carlo en Irene, Take me Out en Gooise Vrouwen, Gooise Meiden, Ontdek je Plekkie en Mijn man heeft een hobby. Ik haal mijn Vuvuzela alvast uit de mottenballen, even de thuistap testen en gaaaaaaaaaaaan met die pisang! ohja dikke plus +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks Oblo geweldig
alle 64 wedsrtijden kijken,tis een groot feest

je krijgt er geen spijt van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typisch Nederlands om hier weer over te gaan zaniken. Hoe veel last kun je er nou werkelijk van hebben? Wat erg zeg die oranje artikelen in de supermarkt, wat erg dat de straten versierd zijn. Sorry hoor, maar als mensen zich daar druk over maken dan wordt het tijd dat je die luchtbel is doorprikt, want dan mis je wat mij betreft de essentie in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk wordt het iedere niet voetballiefhebber erg gemakkelijk gemaakt. De meeste mensen kijken de wedstrijden ofwel thuis of in een café. Vermijd deze twee plekken en je hebt een grote kans dat je op minimale wijze wordt geconfronteerd met het WK.
Sommige bedrijven spelen handig in op het WK. Ik kan me herinneren dat de plaatselijke bioscoop op wedstrijddagen vrouwen middagen organiseerde.
Maar ook bij andere gelegenheden zijn er volop mogelijkheden om je te vermaken. En doordat veel mensen de wedstrijden volgen zal het een stuk rustiger zijn. Musea zullen minder druk bezocht worden, maar ook een wandeling in het bos of de duinen kunnen ideaal zijn doordat het heel rustig is.
Sowieso, thuis een lekker boek lezen heeft ook weinig met het WK van doen. Organiseer samen met je vrienden een boeken of filmmiddag en houdt je eigen feestje.