Zijn er negatieve effecten van fitness op de mentale gezondheid?

Je hoort vaak over de positieve effecten van sporten (intensief bewegen) op de mentale gezondheid, maar zijn er eigenlijk ook negatieve effecten van sporten (intensief bewegen) op de mentale gezondheid? Zo ja, welke?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
3K

Antwoorden (2)

Je kunt zoveel sporten dan je oververmoeid raakt.
Of je wilt graag een bepaald figuur bereiken en raakt depresssief omdat dit niet lukt.
Je raakt in een dip omdat je door je sporten geen tijd meer hebt voor sociale contacten of gezellig uit eten gaan.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik ken iemand die niet eens veel sportte maar door alleen al al die mensen te zien in de sportschool mentaal niet helemaal goed werd door de druk van presteren (gedachten als 'ik word aangekeken als ik dingen fout doe, te weinig doe, te licht doe etc.)