Volgens het laatste jaarverslag, werken er 313 FTE bij Ajax.
Ik vermoed dat de voetballers daar niet onder vallen, ik vermoed dat voetballers onder het werkkapitaal vallen.

Als ik verderop in het jaarverslag kijk, dan zie ik bij het
Overzicht Spelers Seizoen 2010/2011
23 selectiespelers van het eerste staan en 37 bij de jeugd (het beloftenelftal).

Dus er zijn zo'n 50 betaalde voetballers.

http://jaarverslag.info/annualreports/ajax

Toegevoegd na 3 minuten:
Het jaarverslag schept nogal onduidelijkheid. Als ik een stuk verder in het jaarverslag kijk, dan lees ik het volgende:

"Bij Ajax Amsterdam is het aantal FTE’s per 30 juni gedaald van 237 naar 219. De daling van 18 FTE’s komt ondermeer voort uit het outsourcen van terreinpersoneel, minder medewerkers op de afdeling supporterszaken en 8 FTE’s minder in de spelersgroep."

Hieruit haal ik dus dat de spelersgroep wel tot het aantal FTE gerekend wordt, maar hier zijn opeens nog maar 219 van de 313 FTE die in het begin genoemd werden over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ Dank je. Al is één FTE niet hetzelfde als één persoon. Het zouden ook twee parttimers kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar zo uitgebreid is het jaarverslag niet.