Welke vaardigheden heb je nodig om een goede visser te worden?

Er is al een vraag gesteld met ongeveer dezelfde vraag:'hoe is vissen een sport?', het probleem was dat er maar één iemand was die daadwerkelijk een vaardigheid noemde die je nodig hebt om een goeie visser te worden: ervaring zodat je weet bij elk water hoe en wat je moet doen. Dus hierbij de vraag: welke vaardigheden heb je nodig om een goeie visser te worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.9K
Amadea
8 jaar geleden
Geduld, rust, en kracht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad geduld, je moet een goed snelheidsvermogen hebben en het is ook wel handig om te weten waar vis zit :-)

Het beste antwoord

je moet weten op welke vissoort je gaat vissen.
Daarna moet je weten op welke diepte die vissen leven, zoals oppervlakte vissen, bodem vissen enz.
Wat eet de vissoort van naturen.
Met welk aas kan je deze vis dan vangen.
Hoe moet je dat aan je haakje bevestigen.
Wat betekent de kleur en helderheid van het water.
Welke tijd van de dag heb je het meeste succes.
Welke invloed kan het weer hebben op het vangen van vissen.
Als je dat weet, moet je leren goed ingooien zonder dat je aas er af valt.
Je moet leren de waterdiepte te pijlen
Je moet leren je snoertje bijna strak te houden zodat je snel kan slaan.
Je moet leren een tuigje te maken met de daarbij behorende knopen.
Je moet leren aan de aanbeet te zien, welke vis er mogelijk aan zit.
Je moet leren op welk moment je moet slaan.
Na het aanslaan van een vis, moet je proberen in te schatten welke soort vis er aan zit , hoe groot hij is en hoe daar mee om te gaan.
Je moet leren de vis te ' drillen' zonder dat je snoer breekt.
Je moet leren met een hand je hengel vast te houden en met de ander de vis te scheppen met een schepnet.
Je moet weten hoe je de vis moet onthaken.
Je moet heel veel van de natuur weten, om optimaal te kunnen vissen.