Lengte kan in je voordeel zijn, alleen kun je als je een kleine doelman bent je lengte compenseren door middel van je sprongkracht waar door je ook een betere bij moeilijke hoeken kunt komen. het feit blijft wel dat je met meer lengte makkelijker in hoge hoeken van het doel komt dan dat je kleiner bent. maar onderschat nooit een kleine keeper want die kunnen net zo goed zijn. neem als voorbeeld Barthez van Frankrijk speelt momenteel niet meer maar was een goeie keeper door zijn hoge sprongkracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, lange doelmannen hebben juist wel meer kans om een bal tegen te houden, hun lengte is in hun voordeel.
13 jaar geleden
ha, die Annswers;

Door hun grotere lichaamslengte en meestal ook langere armen en benen zijn langere keepers in het algemeen lichamelijk in het voordeel ten opzichte van hun kleinere collegae. Die kunnen maar een kleiner vlak vanuit stand bereiken en zullen dat moeten compenseren met extra snelheid, kracht en inzicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lange doelmannen hebben inderdaad een voordeel maar
ook een nadeel.
Het voordeel is natuurlijk de hoge ballen, en de lange armen,en grote handen.
Nadeel voor een lange doelman zijn de lage ballen, het
duurt wat langer voordat een lange doelman met zijn
handen aan de grond is,en zeker als de bal vlak naast
zijn benen geplaatst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb zelf een kleine keeper in de familie met grootte kwaliteiten maar komt vaak met hoge ballen net in hoek lengte te kort lage ballen ramt hij met voeten net als een lange keeper dat zou doen uit zijn doel vlak langs het lichaam zijn moeilijker dan je denkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Wow wat een lange zin, begrijp het laatste stukje niet zo goed, maar toch bedankt voor je antwoord
Zeker Annswers, en ze proberen zich daarnaast ook nóg breder en langer te maken! Heb je wel eens op die handschoenen gelet.....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lange keepers hebben hun voordelen, net als kleintjes. In de lucht zijn lange keepers meestal sterker, op de lijn zijn de kleintjes meestal beter :)