Hoe tape je een middelvinger in voor een volleybalwedstrijd??

Gister heb ik wedstrijd gehad en daarbij de bal verkeerd op mijn vinger gekregen. Nu heb ik hier nog steeds last van, maar ik heb morgen ook westrijd. Ik moet mijn vinger dus intapen en weet alleen niet hoe. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
7.8K

Antwoorden (2)

Wanneer het bewegen met de vinger of teen veel pijn doet, gebruik dan smal sporttape om de vinger of teen in te tapen.

Ga als volgt te werk: bij een gekneusde vinger plak je een reepje tape vanaf de nagelriem naar beneden tot net boven de knokkel. Vervolgens plak je zo'n zelfde reepje tape aan de binnenkant van de vinger. Daarna plak je verdeeld over de vinger 3 reepjes tape rond de vinger. Net zoals je een pleister om je vinger zou doen. Let erop dat je de tape niet te strak om de vinger doet, anders knelt de vinger teveel af. Als laatste plak je aan elke zijkant van de vinger een stuk tape, weer vanaf de hoogte van de nagelriem naar de onderkant van de vinger.
Sporttape is verkrijgbaar bij de drogist.
9 jaar geleden
Tape hem vast aan aan je ringvinger, dan vangen ze samen de kracht op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, zo deden ze dat in mijnploeg ook altijd. Je kan hem ook samen met de wijsvinger tapen, is een beetje afhankelijk van wat je het makkelijkst vindt om te spelen.