Hoe kan mijn legale vuurwerk verkeerd afgaan?

Ik heb vandaag stiekem een tunderking afgestoken omdat ik het niet kon laten.
Ik stak hem aan, ging op veilige afstand staan en toen ontplofte die.
Niet in de lucht maar in het buisje hij schoot niet weg de lucht in en ik schrok me dood.
Hoe kan dat gebeuren, ik hoop da het alleen bij deze was want maandag steek ik de rest af.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Powergen
11 jaar geleden
Stond ie op z''n kop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk heb je er ook een vuurwerkbril bij gekregen of gekocht, je ogen zijn een prachtig bezit, sommig legaal vuurwerk werkt ook niet zoals het moet, neem geen risico!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook legaal vuurwerk is gevaarlijk en ook met legaal vuurwerk kan er iets mis gaan.
Lees nog eens goed de gebruiksaanwijzing en blijf opletten, mis gaan kan altijd dat blijkt wel.
Voorzichtig !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij gebeurt dat ook wel eens dat hij op de grond ontploft ipv de lucht in schiet, gewoon een foutje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Legaal of illegaal je heb geen garantie voor veiligheid.
Je bent een RUND als je met vuurwerk STUNT !

Het beste antwoord

Vaak is dat gewoon een fout in het vuurwerk zelf, Het kan ook zijn dat je hem onderste boven hebt gehouden (Hoewel die bij mij dan ook gewoon af gaat.)
Ik heb geen idee of jouw hele pakket een fout bevat, (Dat het kruid aan de verkeerde kant zit b.v.) Probeer het maandag nog eens uit? en neem een extra grote afstand,

Vuurwerk krijgt ook een controle (Voor dat het verkocht word) Dus ik denk dat (indien je het gewoon bij de vuurwerkwinkel hebt gehaald) Er geen sprake is van mislukt vuurwerk,

Ik heb dit zelf ook wel eens meegemaakt bij 2 of 3 van de 10 thunderkings, (Bekijk google) Daar staat het er vol mee, En ook uitleg of je eventuele volgende vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Thunderkings zijn ook eigenlijk waardeloze dingen qua bouwkwaliteit. Ik heb al vaak gehad dat ze in de tube ontploften of dat ze een meter of 5 afgeschoten werden en daar al ontploften. Dat heeft te maken met de lading die ze gebruiken om de "kogel" af te schieten. Als dat vochtig wordt of niet goed geplaatst is, dan kan het al fout gaan.