Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welk voedsel zitten de meeste eiwitten?

Ik probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten omdat ik redelijk vaak en zwaar sport! Tips zijn welkom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
691

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Meeste eiwitten zitten in onder andere in: eieren, kip, kalkoen (mager vlees dus), melk, tonijn, kwark, zalm...
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Producten waar veel eiwitten in zitten zijn kip, kalkoen, kwark, yoghurt (wel een stuk minder dan kwark), tonijn, witvis, rosbief, zalm (bevat ook veel vet, maar wel héél gezonde vetten), rundertartaar, biefstuk, en natuurlijk eieren. Er zijn nog veel meer voedingsmiddelen met veel eiwitten, maar bovenstaande eet ik zelf vaak na het sporten. Ook kun je eiwitpoeder (whey protein) kopen en dat mengen door je (magere) kwark bijvoorbeeld.

Je hebt de eiwitten wel ná het sporten nodig, om je spieren te voeden en ze te laten herstellen. Voor en tijdens het sporten heb je koolhydraten nodig, bijvoorbeeld in de vorm van een bordje brinta of volkoren pasta!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in melk zit egt veel eiwitten doe maar is in een beker melk en azijn bijelkaar, dan moet je even wachten en als je het dan in een koffievilter gied zie je de eiwitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding