In welk voedsel zitten de meeste eiwitten?

Ik probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten omdat ik redelijk vaak en zwaar sport! Tips zijn welkom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Meeste eiwitten zitten in onder andere in: eieren, kip, kalkoen (mager vlees dus), melk, tonijn, kwark, zalm...
fremar
13 jaar geleden
Producten waar veel eiwitten in zitten zijn kip, kalkoen, kwark, yoghurt (wel een stuk minder dan kwark), tonijn, witvis, rosbief, zalm (bevat ook veel vet, maar wel héél gezonde vetten), rundertartaar, biefstuk, en natuurlijk eieren. Er zijn nog veel meer voedingsmiddelen met veel eiwitten, maar bovenstaande eet ik zelf vaak na het sporten. Ook kun je eiwitpoeder (whey protein) kopen en dat mengen door je (magere) kwark bijvoorbeeld.

Je hebt de eiwitten wel ná het sporten nodig, om je spieren te voeden en ze te laten herstellen. Voor en tijdens het sporten heb je koolhydraten nodig, bijvoorbeeld in de vorm van een bordje brinta of volkoren pasta!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in melk zit egt veel eiwitten doe maar is in een beker melk en azijn bijelkaar, dan moet je even wachten en als je het dan in een koffievilter gied zie je de eiwitten