Dat gebeurt alleen als de bal vuil geworden is. Deze regel is er om ervoor te zorgen dat de bal bij elke worp duidelijk te zien is.

Catchers wisselen voortdurend van bal omdat het een regel is die is vastgesteld door de MLB. Als een scheidsrechter merkt dat een bal beschadigd is of vuil is, moet er een nieuwe honkbal in het spel worden gebracht.

De officiële regel in het MLB-boek stelt ook dat de scheidsrechter een honkbal moet vervangen wanneer “een bal uit het speelveld of in het toeschouwersgebied is geslagen” (Regel 4.01(e)). Ook als de bal teruggegooid wordt door een toeschouwers, moet de honkbal nog steeds worden vervangen.
https://content.mlb.com/documents/2/2/4/305750224/2019_Official_Baseball_Rules_FINAL_.pdf
een jaar geleden