Wat gebeurd er als er in een poule alle wedstrijden met gelijkspel wordt afgewerkt?

Toegevoegd na 4 minuten:
Een ieder speelt elke wedstrijd 0-0.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag,want theoretisch is dit mogelijk.

Het beste antwoord

Dan wordt er geloot.

De criteria bij een gelijk puntenaantal van twee of meer ploegen, in volgorde:
- Doelsaldo
- Doelpunten
- Punten in onderlinge ontmoetingen
- Doelsaldo in onderlinge ontmoetingen
- Doelpunten in onderlinge ontmoetingen
- Loting door het organiserend comité

Toegevoegd na 3 minuten:
Pagina 41 in de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loten? Ik zou ze allemaal uit het toernooi zetten als ik het voor het zeggen had. 6 wedstrijden 0-0 . verschrikkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, zo'n knock-out ronde van 16 ploegen gaat nu eenmaal lastig met z'n 14-en. Er zullen toch echt 2 ploegen door moeten. Bovendien is het ook heel goed mogelijk dat het 6 hele interessante 0-0 wedstrijden zijn. Of 6x een 5-5, of zo, lekker spectaculair. Dan staan ze ook exact gelijk. In 1990 is Nederland hier nog mee geconfronteerd, trouwens - Nederland en Ierland stonden aan het einde van de groep exact gelijk, allebei 3x gelijk, 2-2 in doelsaldo. Na loting werd Nederland 3e, met een tweede ronde wedstrijd tegen Duitsland als gevolg, terwijl Ierland verder ging tegen Roemenië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, je link heeft maar 29 pagina's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@C4th: Ik gebruik de pagina nummering van de FIFA, te zien onderaan de pagina's. Iedereen weet dat de FIFA altijd gelijk heeft en geen tegensprak duldt, dus heb ik me daar maar niet aan gewaagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh natuurlijk, de FIFA nooit tegenspreken, voor je het weet eisen ze dat jij een ban van een half jaar krijgt :) Het plusje had ik je gisteren al gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
simpel, het beste antwoord!

Andere antwoorden (1)

Dan word er gekeken naar wie de meeste doelpunten heeft gescoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min van mij,maar Lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat men gaat minnen.....
Oosterhof heeft BINNEN 2 minuten geantwoord op de vraag dus vzv ik kan zien voor de toevoeging dat alle wedstrijden 0-0 worden. (als correctie dus een plus want zonder die vraag toevoeging is het antwoord correct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@reinier: scherp opgemerkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsnog een plus+1