waarom begint El Clásico (voetbalwedstrijd tussen Real - Barca) pas om 22.00?

El Clásico is een andere benaming voor de voetbalwedstrijd tussen real madrid en barcelona.
Maar ik snap niet waarom de wedstrijd pas om 22.00 uur begint. Is daar een speciale rede voor of is dat normaal in spanje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Omdat het als het warmer wordt in zuid europa het niet ongevaarlijk voor de spelers is om (zoals hier) om 12:30,14:30,16:30,18:45 te voetballen. Ik voetbal zelf ook en om nou in 25+ graden te voetballen is erg zwaar, en s'avonds is het wat koeler.

Ook voetballen ze om 22:00 zodat andere landen via de tv (engeland 1 uur vroeger) gewoon de wedstrijd kunnen kijken omdat er nu eenmaal veel animo voor die wedstrijd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja zoals er gezegd is zijn in spanje andere tijden. ze eten daar bijvoorbeeld ook rond half negen/negen uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in spanje is het een uur later