Hoe weten commentators bij voetbal de namen van de spelers?

Leren ze de altijd uit hun hoofd, of hebben ze een programma waar het op staat of zoiets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K

Het beste antwoord

Nou ze hebben een rugnummer en meestal is dat hetzelfde ook bij andere wedstrijden dus ze weten het en een enkeling zullen ze even van hun briefje moeten halen maar na 2 minuten weten ze dat ook uit hun hoofd. Het zijn er per wedstrijd maar 26 ofzo die ze moeten kennen.

Met buitenlandse namen hebben ze natuurlijk de meeste moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Goede voorbereiding, dus je goed inlezen over de soort wedstrijd, geschiedenis, namen vd spelers. Verder hebben ze meerdere beeldschermen waarop ze de wedstrijd zien, dus ook close-ups. Herkennen ze de spelers ook sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar gaan uren aan voorbereiding aan vooraf. Weten wie er in de selectie zitten, weten welke rugnummers er bij welke spelers horen, weten wat hun positie is. Weten bij welke clubs de spelers spelen, leuke feitjes opzoeken.

En al die voorbereiding komt dan samen in die anderhalf uur dat hij de wedstrijd moet volpraten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met dank aan C4th

http://www.goeievraag.nl/vraag/weten-nos-commentatoren-diegene-bal.69926