Hoe kan je een sneller reactievermogen krijgen?

Ik ben keeper en ik wil sneller kunnen reageren op een bal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

In de bron vind je een aantal oefeningen. Het blijft gewoon oefenen oefenen oefenen maar wat helpt is kijken naar de speler, welke hoek kijkt hij naar? Heeft hij een favoriete hoek (tweede keer dat die spits op je af komt)? Laat iemand je helpen te 'lezen' wat de speler gaat doen en hoe je dat moet zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben zelf ook keeper. De oefening met de pen vind ik altijd wel leuk. Misschien traint het niet wat u wilt, maar probeer het maar eens.

houdt je hand in een 'open vuist' zodat er iets doorheen kan vallen, laat een 2e persoon een pen/podlood of iets anders duns (niet al te lang) erdoorheen vallen, knijp je hand optijd dicht. Het lijkt makkelijk, maar is (vooral in het begin) niet zo makkelijk als het lijkt.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
In het algemeen heb ik hier nog een paar dingen gevonden die mijn trainer ooit eens van een site heeft afgehaald

http://www.trainingcenter.be/oefening/all/7/1/keepers.html