Wie heeft er een concept van Love Letters of weet deze te vinden? Of weet welke spellen er gespeeld werden?

Voor een leuk feestje willen we graag Love Letters spelen, maar het is nog lastig te weten welke spellen er zijn en hoe deze na te doen.. Wie heeft hiervoor tips/informatie? Of wie weet er andere leuke spellen die je in die setting van stelletjes kunt spelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Wat ik me nog kan herinneren aan love letters:
- je mag geen ja en geen nee zeggen op de vragen.
- de champagneglazentoren, elk team moet omstebeurt een champagneglas uit de toren te halen. ( dit spel is ook te koop in de winkel)
- spullen uit het huis gepakt waarvan de teams moesten zeggen waar deze lagen.
- de ene partner moest hetzelfde antwoord geven op meningsvragen als de andere partner. Dus raden wat die andere partner vond, bijv. of ze liever een broek of een rok draagde.

En dan natuurlijk nog de kus voor de prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geweldig programma, Love Letters. Ik keek er graag en vaak naar toen het nog op tv was. Wat ik me nog herinner uit die tijd:

- Een of twee verklede BN'ers (kunnen in dit geval dus gasten zijn die het feestvarken goed kent). Door middel van het stellen van ja/nee vragen moeten de kandidaten erachter zien te komen wie er in het kostuum zit.

- Onder tijdsdruk rekensommen oplossen terwijl je wordt afgeleid door bijvoorbeeld rook, sirenes, knipperende lampen enzovoort. Hoe meer goede antwoorden, hoe meer afleiding en hoe moeilijker de sommen.

- Het lopende band spel. Praktisch misschien iets lastiger uitvoerbaar, maar daarom niet minder leuk. Op een scherm flitst eerst een x aantal bekende koppen voorbij. Een kandidaat gaat op de lopende band staan, de tweede beantwoordt de door de presentator gestelde vragen met een van de namen die voorbij kwamen. (Bij Marco Borsato dus bijvoorbeeld: "Hij had zijn 1e grote nummer 1 hit met Dromen zijn bedrog"). De lopende band start op stand 1, maar bij ieder fout antwoord van de ander gaat de snelheid omhoog en zogauw de loper het tempo niet meer bij kan houden is het game over. Degene die het langst kan blijven rennen wint uiteraard.

- En dan natuurlijk nog de bruidstaart! Twee koppels krijgen een vraag voorgelegd waar ze op kunnen inzetten (noem de tien meest populaire vragen op goeie vraag, bijvoorbeeld). Het hoogst biedende koppel mag antwoorden geven en voor ieder goed antwoord gaat bij de tegenstander 1 van de 10 lampen uit. Maar bij een fout gaat de beurt naar de tegenstander en hebben zij de kans om bij hun rivaal lampen uit te schakelen. Alle lampen uit = game over.