hoe maak je een bukkit server? en kun je een normale minecraft server omzetten naar een bukkit server?

mijn klasgenoot zei dat het wel mogelijk is om het om te zetten.
en kan iemand duidelijk uitleggen hoe je een bukkit server maakt? het moet wel werken

mn vorige vraag kan k niet trg vinden dus stel ik hem weer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Een bukkit server opstellen is niet moeilijk, en je kunt gewoon de maps en instellingen van je ouder server houden. Het enige wat je hoeft te doen is de laatste versie van bukkit downloaden op www.bukkit.org , het bestand heet waarschijnlijk iets van craftbukkit-01-snapshot.jar, dat bestand zet je tussen de bestanden van de oude server, waar de maps en instellingen staan, en dan maak je met kladblok een bestand waarin staat:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xincgc -Xmx1G -jar craftbukkit-1.0.1-R1.jar
PAUSE

dan sla je dit bestand op als (let op) alle bestanden en de naam moet zijn: run.bat
je bent nu klaar om de server te gebruiken, als je een plugin(soort mod) wilt installeren download je er een van http://plugins.bukkit.org
dat zal waarschijnlijk ook een .jar bestand zijn, en als je je server 1 keer aan hebt gehad met bukkit zal er een mapje bij de server bestanden zijn dat heet: plugins, en daar doe je dan die plugin in, server restarten en klaar.
Hoop dat je er wat aan hebt, hier nog een link van bukkit zelf: http://wiki.bukkit.org/Setting_up_a_server
Mocht het niet lukken vind je daar ook een auto-installer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar is dat wel de goeie wat ik in dat bestand moet zetten dat met dat @echo off want je had 2 soorten ofzow iets
en bedankt! ik zal proberen kijken of het lukt