Kent iemand dit kinderspel voor twee spelers uit de jaren '80 of '90? Met plastic klavertjes die in elkaar pasten en geluid maken bij zelfde antwoord.

Ik zoek een kinderspel uit de jaren '80 of '90 dat je met twee kon spelen. Het spel bevatte twee klavervormige plastic toestelletjes die in elkaar passen. Ieder klavertje heeft vier blaadjes die elk een andere letter hebben. Er wordt telkens een vraag voorgelezen waarop vier mogelijke antwoorden zijn. Beide spelers houden hun klavertje tegen elkaar met het blaadje dat overeenkomt met hun antwoord naar boven, zonder dat de andere speler de letter kan zien. Als hun antwoord op de vraag hetzelfde is, maken de toestelletjes een geluidje. Volgens mij waren de toestelletjes in pastelgroen en -roze.
Weet iemand de naam van dit spel? Ik zou het erg graag vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je giebelen bedoelt
anneliez
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
http://0.static.upcoming.nl/static/images/c854c3846b_1467128302_Ben-jij-opgegroeid-in-de-jaren-90-Dan-was-Giebelen-jouw-lievelingsspel__shre.jpg lijkt bepaald niet op de beschrijving in de vraag...