Welk video spel lijkt het meest op Nintendo Wii Twilight Princess?

Ik heb lange tijd TP op de Wii gespeeld, het verveelde me niet, overnieuw beginnen vond ik geen probleem. Maar ik begin er nu genoeg van de krijgen. Ik heb op veel plaatsen on line gekeken, maar ik vind het erg moeilijk om iets te kiezen.

Ik vind het geen probleem om een nieuw systeem te kopen, maar wat....???

Vast bedankt voor iedere suggestie!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Andere Zelda games natuurlijk!

https://www.zelda.com/
Hier de systemen en de titels.

Wii:
-Windwaker
Met een oude Wii kan je ook Gamecube-spellen spelen
(check: https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Ouders/Hardware/Wii/Kan-ik-Nintendo-GameCube-spellen-spelen-op-de-Wii-/Kan-ik-Nintendo-GameCube-spellen-spelen-op-de-Wii--659664.html) als je dat kan zou ik Zelda Windwaker kopen.
https://www.bol.com/nl/p/legend-of-zelda-the-wind-waker/1004004000002384/

-Skyward Sword
De andere titel voor de Wii Skyward Sword is in mijn ogen controversieel door de manier waarop je Link beweegt, koop hem 2dehands is mijn opinie
https://www.bol.com/nl/p/the-legend-of-zelda-skyward-sword-cd/1004004012100133/?suggestionType=suggestedsearch
-Majora's Mask kan je downloaden op de Wii via de winkel (virtual console).

Wii U:
-Ocarina of Time (en andere klassiekers)
Als je een andere console wil, zou ik een Wii U aanschaffen. Al was het maar voor de enige echte nr.1 Zelda aller tijden Ocarina of Time (ook enkel online, was eigenlijk een N64 spel dus grafisch heel zwak, maar het spel zelf is fantastisch). Je kan zelfs helemaal old skool gaan met A linkt to the Past

-Breath of the Wild (Ook op de nieuwe Switch)
Of je neemt de hit van 2017 BOTW. Volledig open wereld en grafisch meer van deze tijd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Mocht je overtuigd zijn om een Wii U te gaan halen koop dan de Wii U versie van Windwaker, dat is namelijk een HD-remake. Je zal overigens wel tweedehands een Wii U moeten kopen aangezien deze niet meer gemaakt wordt. De nieuwe Switch heeft nog maar 1 Zelda spel.

Toegevoegd na 13 minuten:
De link https://www.zelda.com/ kan je de verkeerde indruk geven dat de Wii U bijvoorbeeld 13 Zeldaspellen kent, maar dat is niet zo. De Wii U heeft er eigenlijk maar 2. BOTW en Windwaker HD. De rest zijn online downloads van oude systemen.
6 jaar geleden
Zoals de vorige poster al zei: andere zelda games. Zelda games zijn namelijk een uniek genre en heel herkenbaar. Wil je een soortgelijke ervaring; moet je dus een andere zelda spelen. Nu is het wel zo dat Twilight Princess wat meer realistische graphics had. Zeker t.o.v. Windwaker (voorganger) en Skyward Sword (opvolger). Ik denk dat Majora's Mask en Ocarina of Time het beste in de buurt komen van de ervaring van Twilight Princess, omdat deze dezelfde grafische stijl hebben. Al is het eigenlijk andersom, daar deze games ouder zijn:) Ik denk dat Majora's Mask het beste in de buurt komt, omdat dit spel, net als TP, een duister sfeertje heeft. Ik raad je dan echter toch aan om eerst OOT te spelen:)

Toegevoegd na 5 minuten:
Beide games waren ooit op de e-shop verkrijgbaar. Maar volgens mij is het winkelkanaal van de Wii niet meer operationeel. In dat geval kom je toch een ander systeem aan t kopen. Je zou dan of voor diens opvolger (wii U) kunnen gaan, maar deze zijn zelfs 2ehands nog vrij prijzig (juist omdat ze zo weinig verkocht zijn). Of een Nintendo 64 kunnen kopen (rond de €35) met OOT (€15) en MM (€50). Vooral MM is erg duur omdat dit door veel verzamelaars gewaardeerd wordt. Ik raad je daarom aan om gewoon over te stappen naar een 3DS. Van zowel OOT en MM zijn remakes uitgkomen op de 3DS, en de 3DS behoort ook nog gewoon tot de huidige generatie. Daarnaast zijn deze relatief goedkoop 2ehands te vinden, omdat er gewoon super veel van verkocht zijn. Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Andere oplossing is trouwens nog de gamecube (2e hands: €35), met de zelda collectors edtition disc (prijs rond de €50)