Minecraft LAN probleem. Kabel mogelijk?

Hallo,

Ik wil graag minecraft spelen samen met mijn broertje via lan. Dit lukt echter niet.. Ik alles al geprobeerd van firewall tot servers opzetten en dan portforwarden. Het lukt simpel weg niet. Nu hadden we het idee om een internetkabel tussen onze computers te leggen :) Na wat zoeken op internet kwamen we er niet uit. Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om samen via lan te gamen dvm een kabel tussen onze pc's? Ik hoop dat iemand ons kan helpen :)

Mvg. Lars

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1.4K

Antwoorden (2)

Om samen Minecraft te spelen, moet je werken met een kabel, of via Wi-Fi, als je laptop of computer dat heeft. Dit kan alleen wanneer je in hetzelfde netwerk bent, dus niet met je vriend die thuis zit. Je opent beide minecraft, de éen een wereld, en klikt op Open voor lan. Je broertje moet jouw wereld dan zien staan onderaan zijn lijst in 'Multiplayer'. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt Tunggle Beta downloaden.
Allebei moet Tunngle Beta gedowloadt hebben.
Allebei moet een Account hebben op Tunggle Beta.
Installeer, en registreer op Tunngle Beta.
Log in Tunngle Beta.
Update is belangrijk. (Tunngle Beta, niet Windows of Vista)
Eens gedownloadt, geüpdate, en ingelogt... Kun je de volgende stappen doen.
Jullie zullen wel allebei Administrator nodig hebben.
Tunngle Gadget is niet nodig om het te doen.
Onder home zie je "Netwerk Zoeken" Schrijf daar "Minecraft".
Dubbel Klik dan het eerste "Minecraft"
Dan kun je Minecraft opstarten. Deze stappen hier boven moeten jullie allebei doen.
Nu moeten de twee verschillende stappen doen. Niet moeilijk.
Iemand gaat naar SinglePlayer, kies of creëer een wereld. Dan ga je naar Pauze menu, en klik je op "Open to lan".
De andere gaat naar Multiplayer, en wacht tot het lan wereld komt. Hij joint, en Voila! Jullie spelen LAN! :D
Om lan te spelen, moeten jullie Tunngle beta altijd opstarten, het spel schrijven, en het eerste dubbel klikken. :)
Ik hoop dat het holp, en voor download link, zie Bron. Het is niet moeilijk. Als jullie niet begrijpen, kun je tutorials zoeken op youtube over Tunngle Beta.
Dus, ja, ik hoop dat het holp en zie je later! (Of niet...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inprecipe is dit onnodig aangezien ze op het zelfde netwerk zitten.
Tunggle is een programma dat een Virtuele LAN aanmaakt wat in dit geval niet nodig is. Hij moet juist naar zijn ipv4 adress connecten dan zou het moeten lukken.