Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn schoonmakers nederig?

Toegevoegd na 1 uur:
Geldt ook voor buschauffeurs en treinconducteurs maar niet voor politie agenten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
840
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar je vraag?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zullen net zoveel nederige schoonmakers zijn als nederige directeuren of secretaresses of chirurgen of winkelbediendes. Dus het antwoord kan zijn ja, sommige schoonmakers zijn nederig.
Of het antwoord kan zijn nee, schoonmakers zijn over het algemeen niet nederig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee, maar wel vaak vernederd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Hoewel er best schoonmakers kunnen zijn die nederig zijn. Maar dit heeft meer te maken met wie ze zíjn dan wat ze dóen.
Nederig zijn staat niet in de functieomschrijving van schoonmakers, dit wordt niet van ze verwacht. Althans in Nederland niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederig Nee, Nodig Ja,want zonder schoonmakers wordt het 1 grote bende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh ?? Leg eerst eens uit wat je met die vraag bedoelt. Ik ken schoonmakers die trots zijn op hun werk omdat ze een belangrijke maatschappelijke functie vervullen. Dat kon je onlangs nog op straat kunnen zien toen ze terecht voor hun belangen opkwamen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen niet. Meestal zijn ze redelijk goed gebekt en recht voor z'n raap; moet ook wel.
Chinese mensen zijn wel vaak heel nederig. Zij zullen nooit 'nee' zeggen en doen alles voor hun leidinggevende. Leugens en bedrog komt in hun woordenboek niet voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar wel ondergewaardeerd en door sommige mensen erg nederig gemaakt door ze onder de maatschappelijke ladder te plaatsen.Wij hebben een collega die op iedereen neerkijkt die lager in rangorde staat dan hij.Maar dat zegt iets over hem en niet over de mensen die met beide handen eerlijk werk verrichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vette plus!
Omdat de werkzaamheden van deze mensen dienstverlenend zijn,wordt er door veel mensen op ze neergekeken,maar dat zegt niets over de dienstverlener,maar des te meer over degenen die op ze neer kijken! Politie agenten daarentegen zijn gezaghebbend en kunnen je zo maar een bekeuring geven,waar een boete aan vast zit,dus die worden met respect behandeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederigheid heeft alles te maken met dienstbaar zijn.
Dienstbaar aan het geheel en dankbaar dat te mogen en kunnen doen.


Nederigheid heeft niets te maken met iemands functie maar met iemands instelling.
De manier waarop hij z'n functie bekleed.. of zijn leven leeft.

Nederigheid straalt kracht uit.

Het zou wat mij betreft dus JUIST voor politieagenten moeten gelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp maar probeer het te beantwoorden zoals ik denk dat jij het bedoeld.

Schoonmakers/buschauffeurs etc. zijn niet nederig!
Ze stellen zich soms nederig op omdat zij vaak vernederd worden vanwege hun baan, de gedachten van anderen over hun opleiding!

Ik hoor het zo vaak;'Och, dat is een schoonmaker.'
Op een toon alsof diegene niet waardevol, genoeg zou zijn.
Voor mij zijn ze éven waardevol als een ander met welke functie dan ook.

Ieder mens is waardevol, heeft zijn talenten, of dat nu schoonmaken of controleren in de trein of bankdirecteur is!

Politieagenten stellen zich vaak autoritair op omdat zij enig gezag hebben maar zij zijn in mijn beleving absoluut niet waardevoller dan een schoonmaker/buschauffeur of treinconducteur!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi,plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie wel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding