Wat heeft Aquarius met het spiritueel ontwaken te maken?

Toegevoegd na 36 minuten:
Heeft dat gevolgen voor mensen die waterman zijn? of stel ik nu een debiele vraag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vraag is bedoeld om kennis te vergaren en in die zin nooit(!) 'debiel'.
Goede vraag +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je hacker...

Antwoorden (5)

Het tijdperk van aquarius, zou een ommekeer betekenen, de mensen worden minder materialistisch en zo
Als je de goede leeftijd hebt, herinner je je Hair met de bekende song: The age of Aquarius
13 jaar geleden
Het gaat om een fenomeen genaamd de precessie van de equinoxen. De oude Egyptenaren, net als de nog oudere samenlevingen zoals de Maja's, hadden al door dat gemiddeld elke 2150 jaar de zon op de morgen van het lentepunt in een ander sterrenbeeld opkomt.

Dit komt door een elliptische verschuiving van de as waar de aarde om draait. Het heet een precessie omdat het eigenlijk een verschuiving terug over de dierenriem is in tegenstelling tot de gewone jaarcyclus. De hoeveelheid tijd die de precessie nodig heeft om door de twaalf sterrenbeelden te verschuiven is ruwweg 25.765 jaar. Dit wordt ook Het Grote Jaar genoemd en de oude beschavingen waren zich hier erg bewust van. Zij verwezen naar elk van deze 2150 jaren durende periode als naar een tijdperk.

Tussen 4300 voor Christus en 2150 voor Christus was het tijdperk van Taurus, of Stier. Als Mozes van de berg komt dan vereren ze een stier. In werkelijkheid is dat gouden kalf Taurus, of Stier, en vertegenwoordigd Mozes het nieuwe tijdperk Aries, of Ram. Daarom blazen joden vandaag de dag nog op de hoorn van de ram. Dus tussen 2150 voor Christus en 1 na Christus was het tijdperk van Aries, of Ram. En vanaf 1 na Christus tot 2150 na Christus is het tijdperk van Pisces, of Vissen, het huidige tijdperk. Vandaar de symboliek rond vissen met Jesus in de bijbel.

En in of rond 2150 moet een nieuw tijdperk binnen. Het tijdperk Aquarius.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik citeer:

"We bevinden ons nu in de periode van spirituele ontwaking, de vooravond van het Aquarius tijdperk. Dit tijdperk wordt ook wel de Ascension of Nieuwe Tijd genoemd. Het Aquarius Tijdperk begint omstreeks het jaar 2012 en luidt een spiritueler tijdperk in waarbij de aarde en al haar bewoners worden getransformeerd van de derde dimensie naar het hogere trillingsgetal van de vijfde dimensie!

We verlaten nu het oude Vissen tijdperk, waar nog veel oud karma is uit te werken, en zijn via de vierde dimensie op weg naar het Aquarius tijdperk. Etnische bevolkingen overal ter wereld zijn hun oude vetes aan het uitvechten. Volg maar eens een dag het nieuws in de media, je ziet het overal gebeuren. Natuurrampen, zoals aardbevingen, tropische stormen en overstromingen zijn uitwerkingen van de Aarde om zich van de verontreinigingen te ontdoen, en ook haar oude levensvorm om te zetten naar de nieuwe vijfde dimensie. Deze periode van uitzuivering van de aarde en haar bevolking gaat gepaard met pieken en dalen, het vraagt de liefdevolle inzet en kracht van ons allemaal. Een ieder van ons heeft een eigen verantwoordelijkheid, iedereen is belangrijk!"

(I am but a humble messenger...)
13 jaar geleden
Aquariustijdperk

In het Vissentijdperk was het misschien aan de orde om lijdzaam af te wachten tot de rampen zich voltrokken, maar we leven nu in het Aquarius-tijdperk en dat is totaal anders. Waterman is het sterrenbeeld dat wordt gekenmerkt door een scherpe geest en rechtvaardigheid, met name gericht op de samenleving als groter geheel. We staan weliswaar nog helemaal aan het begin van dit tijdperk, dat ruim 2000 jaar zal duren, maar dat betekent niet dat we een begin kunnen maken met het afschudden van de last die het Vissentijdperk ons op de schouders gelegd heeft.

In het Vissentijdperk gaat het om het element water, het gevoel. Dit uit zich met name in het Christendom, in mededogen voor de medemens, zoals Jezus Christus ons heeft voorgehouden. Helaas is in de afgelopen 1000 jaar de negatieve kant van het teken meer benadrukt dan de positieve. Mededogen werd medelijden en verdraagzaamheid mondde uit in talloze oorlogen, die slechts gingen om het feit of de ene groep nu een ‘beter’ Christendom had dan de andere.

Mededogen en verdraagzaamheid kunnen echter alleen bestaan bij de gratie van de heelheid van jezelf. Het is goed om een ander behulpzaam te zijn, maar zorg eerst wel goed voor jezelf, anders ben je niet eens in staat om een ander van dienst te zijn. Veel hulp die geboden wordt bestaat echter uit een verkapt soort van schuldgevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens what the bleep do we know

http://www.moviemeter.nl/film/24564

Of het vervolg What The Bleep Down Rabbit Hole

http://www.moviemeter.nl/film/35213

Het is een speelse docu en geeft wellicht antwoorden. Het gaat o.a over andere dimensies.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het heeft mij als Waterman wel een ander inzicht gegeven.