Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik de tarotkaarten ook voor mijn zelf leggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik leg namelijk de kaarten ook voor mezelf en heb vriendinnen die ook heel spiritueel zijn en de kaarten voor mij leggen maar de antwoorden komen wel steeds overheen met elkaar kan ik het dan wel vertrouwen ook al heb ik ze zelf gelegt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet dan natuurlijk niet opzoek gaan naar de antwoorden die jij wilt zien.
Cryofiel
10 jaar geleden
Toch is juist dat wat een tarotkaartenlegger onbewust doet. Plus een paar Barnum- c.q. Forer-beweringen die de klant ervan overtuigen dat de kaartenlegger een dieper inzicht heeft/geeft en ook dingen noemt die voor de klant "confronterend" zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie geen relatie tussen tarotkaarten [uit]leggen en spiritueel zijn.
Kan je dit misschien verduidelijken?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Natuurlijk kan dat!

Je hebt alleen wel kans dat de uitkomst wat minder betrouwbaar is. Wat je mist als je kaarten voor jezelf legt, is wat in de psychologie de "externe autoriteit" heet. Dat is een *ander* in wie jij vertrouwen hebt. Als zo'n "externe autoriteit" jou iets vertelt, komt dat betrouwbaarder en geloofwaardiger over dan wanneer je zelf tot diezelfde conclusie komt.

Ook mis je de cold reading en hot reading die door een tarotkaartenlegger wordt toegepast.

Hierdoor is de kans dus groot dat de uitkomst jou minder duidelijkheid zal geven wanneer je zelf de kaarten legt, dan wanneer je het overlaat aan iemand die door jou als expert wordt gezien. Afgezien daarvan is er niets op tegen om je eigen kaarten te leggen.
 
(Lees meer...)
Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind dit een goed antwoord, om diverse redenen. Mag helaas maar 1 plusje geven :/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leuk bedacht....
Natuurlijk kan het.maar je hebt er niets aan.Omdat jezelf niet objectief over jezelf kunt zijn.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding